Görel
Moderator
Det tror jag inte att nämnden håller med om.Kan ju vara bra med en alldaglig hingst som kan passa hobbyridhästar så vi slipper massimportera från Irland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag inte att nämnden håller med om.Kan ju vara bra med en alldaglig hingst som kan passa hobbyridhästar så vi slipper massimportera från Irland.
Men den ska kanske inte vara en SWB utan varför inte en importerad ID t ex?Kan ju vara bra med en alldaglig hingst som kan passa hobbyridhästar så vi slipper massimportera från Irland.
Å andra sidan är det ju inte bara hingsten som nedärver sejKan ju vara bra med en alldaglig hingst som kan passa hobbyridhästar så vi slipper massimportera från Irland.
Lägger till att det kostar lika mycket att föda upp en elithäst som en hobbyhäst, skillnaden i kostnader för hingstavgifter och spermaskick är marginell. Så om den som söker en hobbyhäst är beredd att betala mer för en svenskfödd kan det finnas en plats för en sådan hingst i aveln.Kan ju vara bra med en alldaglig hingst som kan passa hobbyridhästar så vi slipper massimportera från Irland.
Kanske betett sig otroligt illa? Den verkar ha gott om energi och lätt för att hetsa upp sig.Har inte sett tillräckligt för att kunna ha någon åsikt... Men känns konstigt att de inte tror Gameboy kan klara AC ens? Han fick ju AC förra året, vad kan ha blivit så mycket sämre sedan dess? Tyckte han såg fin ut på det korta klippet på Instagram, sedan verkar det på kommentarerna som lagts ut på Ridsports hemsida att han kanske hade lite svårt att komma tillbaka i galoppen men att den skulle vara sämre än alla de andra?
Ja, jag är ändå glad att det hände före födseln och att det var så tidigt och att fölet var dött så jag varken behöver ha förälskat mig i en söt fölunge eller känna att jag hade kunnat förhindra det. Jag får glädja mig åt de fina avkommor jag fått och åt att stoet mår bra och så får jag göra ett nytt försök.Men så hemskt tråkigt för er Det är många månader av förväntningar som tar slut när det händer. Och ja, jag ser fram emot att titta på honom på plats i helgen
Han stod emot något hinder, har det på film men det verkar som att jag bara kan lägga in bilder från mobilen, inte filmer.Kanske betett sig otroligt illa? Den verkar ha gott om energi och lätt för att hetsa upp sig.
Tyckte ändå det fanns ett par fina språng när han hoppades uppsuttet.
Läste precis på Ridenews att AVN tyckte han hoppade för dåligt och hade fått för låga poäng i hoppmomenten men för övrigt ligger han till så att han både skulle kunna bli accepterad och till och med premierad enligt AVN. Ägarna kör vidare trots rekommendationen att inte fortsätta.
De ska anmäla sig senast kl 16 läste jag ngn stans.När kommer info om vilka som fortsätter? Kvartsamtalen är ju över sen länge.
Var det därför som på det officiella filmklipppet som ryttaren trycker iväg honom över hindret x antal språng förtidigt?Han stod emot något hinder, har det på film men det verkar som att jag bara kan lägga in bilder från mobilen, inte filmer.
Jag såg det på equisport, tyckte kanske inte egentligen att det var så illa även pm jag inte är så förtjust i just denna hingsten men antar att AVN väger in allt i sin bedömning.Han stod emot något hinder, har det på film men det verkar som att jag bara kan lägga in bilder från mobilen, inte filmer.
Men den ska kanske inte vara en SWB utan varför inte en importerad ID t ex
Borde man inte då jobba mer med hållbarhet ekonomiskt? Känns ju inte rimligt att en fölunge ska kosta 300 000:- att producera styckvis. Vad har ni tänkt ska lära nästa generation rida? Utan hästar på ridskolor med ridbarhet i enkel form blir det svårt att producera den mängd ryttare som krävs för Att köpa upp alla SWB med "kapacitet för mer".Lägger till att det kostar lika mycket att föda upp en elithäst som en hobbyhäst, skillnaden i kostnader för hingstavgifter och spermaskick är marginell. Så om den som söker en hobbyhäst är beredd att betala mer för en svenskfödd kan det finnas en plats för en sådan hingst i aveln.
Hur kommer du upp i kostnaden 300 000 för ett föl?Borde man inte då jobba mer med hållbarhet ekonomiskt? Känns ju inte rimligt att en fölunge ska kosta 300 000:- att producera styckvis. Vad har ni tänkt ska lära nästa generation rida? Utan hästar på ridskolor med ridbarhet i enkel form blir det svårt att producera den mängd ryttare som krävs för Att köpa upp alla SWB med "kapacitet för mer".
Det är nog få föl som kostar 300k att producera. Men om marknaden kan betala 300k och den kostar 50k att producera (som sagt, hingstvalet är en mycket liten kostnad i det hela) så är det ingen som gör en och säljer för 55k.Borde man inte då jobba mer med hållbarhet ekonomiskt? Känns ju inte rimligt att en fölunge ska kosta 300 000:- att producera styckvis. Vad har ni tänkt ska lära nästa generation rida? Utan hästar på ridskolor med ridbarhet i enkel form blir det svårt att producera den mängd ryttare som krävs för Att köpa upp alla SWB med "kapacitet för mer".
Det är väl vad den färdiga ridhästen minst bör kosta enligt experter.Hur kommer du upp i kostnaden 300 000 för ett föl?
Fast du skrev fölunge, inte vuxen häst.Det är väl vad den färdiga ridhästen minst bör kosta enligt experter.
Fantastisk! Klar kandidat till mitt Zirocco Blue-stoZino känns som en god kandidat till Bruksprovssegrare, vilken galopp!