Jaha! Tack Hm, hade ju tänkt att man kunde lära sig en massa av att jämföra – särskilt om man själv gillade någon som inte blev godkänd.Kommer i morgon eftermiddag om han godkänds, annars blir omdömena inte officiella.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha! Tack Hm, hade ju tänkt att man kunde lära sig en massa av att jämföra – särskilt om man själv gillade någon som inte blev godkänd.Kommer i morgon eftermiddag om han godkänds, annars blir omdömena inte officiella.
Man ändrade det för säkert över tio år sen. Minns jag rätt var det på begäran av hingstägare, som helst ville att provet var utan publik och att omdömena inte skulle framföras alls innan provet var över.Jaha! Tack Hm, hade ju tänkt att man kunde lära sig en massa av att jämföra – särskilt om man själv gillade någon som inte blev godkänd.
??? Hur kunde du få det jag skrev till det?Förstår jag dig rätt – att ingen blev godkänd det året alltså?
Nej du missförstår. Det var ett tyst bruksprov som Görel syftade på skulle jag tro. Dvs inga kommentarer eller ngt längs vägen. Skittråkigt att kolla på.Förstår jag dig rätt – att ingen blev godkänd det året alltså?
Haha jaha, tack för förklaringNej du missförstår. Det var ett tyst bruksprov som Görel syftade på skulle jag tro. Dvs inga kommentarer eller ngt längs vägen. Skittråkigt att kolla på.
Hehe jag visste ju inte, men baserat på det du sa om att det inte kommer några utlåtanden om de icke godkända hingstarna så skulle det ju bli 'tyst' om det var så.??? Hur kunde du få det jag skrev till det?
2017 körde man ett tyskt bruksprov i SWB, dvs inga kommentarer alls gavs under provet och endast på godkända hingstar efteråt. Men att man inte får poäng för andra än de godkända hingstarna bör ha hängt med bra mycket längre än så eller hur?
I.o.m. de nya poänggränserna kommer vi ju få poäng och kommentarer om de flesta hingstarna ändå...
"Hemligheten" runt hingstar tycks öka exponentiellt i proportion till hur mycket pengar det finns inom hästsporten samtidigt som hästens övriga användningsområden krymper. Idag får vi ju knappt veta hur höga hingstarna är Men ja det vore intressant att veta när man kom fram till att det var för skadande för hästens ekonomiska värde att redovisa öppet vilka poäng man tilldelade den.Mitt första prov -85 var helt transparent, alla siffror på en gång. Först preliminära sen definitiva.
Jag började åka igen runt 2005 och de första åren var likadana. Måste hitta mina gamla resultatlistor för att se när det ändrades.
Jag filmade lite när vi fick hem Hovsta Rebell idag. Han tyckte det var tråkigt att stå på box under bruksprovet så han är glad att få vara ute igen. Oavsett vad vi får för besked från swb imorgon så är jag stolt över hur fin han är och hur bra han uppfört sigHaha ja och just din 3åring ville jag själv se, fick inte ens se nån ökad trav
Jag tror inte han kom till start utan ströks.Vet någon varför Cordento avbröt?
Ok, trist :/Jag tror inte han kom till start utan ströks.
Ja man slutar då aldrig att förvånas (inte specifikt på vinnarna, de var säkert bäst), men kanske klarnar det då poäng för ridbarhet och benställningar kommer.