Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den bröt, startade ej på lördag.Jag blev sjuk i onsdags och kunde inte följa resten av provet, vad hände med Magnus Österlunds fine Quizano VDL? Bröt den eller räckte inte meriterna till att godkännas på prestation?
Tack för det!Den bröt, startade ej på lördag.
Ja jag gillade honom redan innan och såg fram emot hoppning II men på Equisport stod det bara struken eller dylikt.Tack för det!
Han hoppade bäst av alla jag såg på tisdagen.
Reaktion på böjprov hörde jagJag blev sjuk i onsdags och kunde inte följa resten av provet, vad hände med Magnus Österlunds fine Quizano VDL? Bröt den eller räckte inte meriterna till att godkännas på prestation?
Räcker det inte att de har olika stamboksnummer? /okunnigFår Jovial fortsätta heta detta när han är godkänd? Brukar de inte behöva byta namn om de har samma som annan godkänd hingst?
Får Jovial fortsätta heta detta när han är godkänd? Brukar de inte behöva byta namn om de har samma som annan godkänd hingst?
https://swb.org/nyheter/forandringar-i-swbs-hingstselektion-2021/Vad är skillnaden på om en hingst blir accepterad eller premierad?
Vi har ju haft två Ampére också, en SWB och en KWPN. Inte samtidigt men så pass nära i tid att ett sto e:Ampére (SWB) kunde betäckts med Ampére (KWPN) och fölet då fått stammen Ampére-Ampére (det finns ingen sådan häst reggad, dock)Funderade också över det. I år blev Jovial, Caracas och Cortez godkända, namn på redan välkända hingstar. Cortez heter de Merignat också, men jag tror att risken för sammanblandning är rätt stor.
Tack! Det är alltså egentligen ingen skillnad för varken sto- eller hingstägare om hingsten är accepterad eller premierad? Jag trodde att de accepterade kanske behövde visas igen eller bara var godkända för en viss tidsperiod.
Vi har ju haft två Ampére också, en SWB och en KWPN. Inte samtidigt men så pass nära i tid att ett sto e:Ampére (SWB) kunde betäckts med Ampére (KWPN) och fölet då fått stammen Ampére-Ampére (det finns ingen sådan häst reggad, dock)
SWB-Jovial dog 1977 så det lär vara minimalt med sammanblandning mellan honom och den nygodkända.
jag funderar på hur Set the world on fire GJ kunde få sitt namn godkänt när han är grundregistrerad i SWB och de har en regel på max 20 tecken. Finns det plats att skriva fler tecken på registreringspappret eller har regeln tillkommit senare?Får Jovial fortsätta heta detta när han är godkänd? Brukar de inte behöva byta namn om de har samma som annan godkänd hingst?
Den hoppade väkdigt fint andra dagen men annars tyckte jag den var väldigt tråkigtJag blir visst bara mer och mer häpen, skäcken måste också ha hoppat upp sig rejält för den var vare sig spänstig eller elastisk när jag såg den.
För stoägaren tycker jag det är stor skillnad. Det är högre krav på poäng och röntgen för en premierad hingst.Tack! Det är alltså egentligen ingen skillnad för varken sto- eller hingstägare om hingsten är accepterad eller premierad? Jag trodde att de accepterade kanske behövde visas igen eller bara var godkända för en viss tidsperiod.
För stoägaren tycker jag det är stor skillnad. Det är högre krav på poäng och röntgen för en premierad hingst.