Bruksprovet 2022 (SWB)

Får man tipsa om var man kan se hingstarna nu innan bruksprovet? Skulle vara kul att se någon, om man får länka?
Vad tänker du på? Ridsport som är bakom betalvägg? Equipe där det inte står så mycket ännu? Annat?

Man får länka till mer officiella ställen som tidningar eller Equipe, men inte till privata hemsidor eller bloggar.

Tja, en vaknar ju av ljudet från plockepinn med bommarna iaf :p

Jag fotade utanför lokala ridhuset när det var unghästtest... det hördes rätt bra när det var någon dressyrstammad inne där :rofl:
Alltså jag funderar på om de verkligen ÄR helt talanglösa med bommar, eller förbereder man helt enkelt inte dressyrstammade hästar på momentet löshoppning?

Alltså jag funderar på om de verkligen ÄR helt talanglösa med bommar, eller förbereder man helt enkelt inte dressyrstammade hästar på momentet löshoppning?
Skulle tro att det handlar mycket om ägarens intresse för att förbereda just det momentet snarare än hästens talang.

Alt att visaren inte har intresse för löshoppning och inte kan stötta hästen tillräckligt bra om den blir osäker eller trasslar till det.

Jag tror det är mestadels förberedelse. Min erfarenhet är att många dressyrstammade kan hoppa rätt bra, men att det inte kommer naturligt utan måste tränas fram. Hoppstammade känns som de vet vad de ska göra så fort de får syn på en bom 😅. Inför bruksprov kanske de med dressyrstammade inte känner att de har ork eller lust att träna så mycket.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka