Jag var där idag och igår och såg ingen hingst som blev en riktig favorit. Det som gav mig mest i år var att se hur olika ryttare hanterade olika situationer. En testryttare fick en sprättig hingst (som inte blev godkänd) att sluta med det på kanske fem minuter. Mest givande var att se hur Rolf-Göran Bengtsson hanterade situationer med C-Future, många hade skyggat för publiken men han red rakt fram till läktaren och därefter till ett hinder som flera skyggat för. Han fick sin häst att känna sig trygg inne på banan. Dessutom red han hästen i en trevlig, fri form.
Av hopphingstarna tilltalade Dom Perignon mig mest och jag hade trott på honom som bruksprovsvinnare. Det kändes inte som någon överraskning att de som inte godkändes inte gick igenom.
Jag tippade Fortnite som vinnare bland dressyrhingstarna, rörlig och av trevlig modell. Hade en femåring kunnat bli det hade King Olymbrio varit den självklara vinnaren, jag tyckte att han höll en klass för sig. Bland en samling hingstar som alla var av riktigt god kvalitet var han snäppet bättre.