Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

*KL* Om man tar hit Stedinger för att visa upp honom för nämnden ....
Och med de få ston man använt honom till på ? Fryst?

Kan det vara att han ska stå stationerad i Sverige iår eller är det helt dumt tänkt ?

Mia[/QUOTbiE]

Det låter ju inte helt omöjligt att Stedinger placeras i Sverige. Waldhof verkar ha ett bra samarbete med Sosath och vilken hingst att få hit!

Håller med:love::d
Jag hade gärna haft en Stedinger-Grannus-häst:D Fast det hade väl blivit ett höghus:angel:

Sankt Erik II (SWB) 2009 Johnson - Weltmeyer Svb Ridhäst Forty Invest AB H fx

sista anmälningen

sista anmälningen?

Opticus Hästak 2007 Cortus - Crelido Svb Ridhäst Anders Kjellson H br
Quintus RAA 2008 Quidam's Rubin - Argentan Hbl Ridhäst Maria Leijon H br
Tellus 2005 Tornesch - Cardento Svb Ridhäst Familjen Linell H br

Snacka om rumphugget bruksprov om jag kommer ihåg rätt om vilka det rapporterats om i ridsport efter genomförda prov i tyskland så att de enbart kommer hit för exteriörbedoömning (några är jag osäker på) så skulle det ge i fas 1 på vanligt bruksprov 4 åringar - 3 dressyr och 4 hopp och 5 åringar - 2 dressyr och 6 hopp. Av dressyrhästarna i helt bruksprov är det enbart 2 4 åringar som inte är visade innan de övriga gick bruks i fjor också. Av 4 åringarna hopp enbart en som inte är visad innan.
Av prestationshingstarna är det väl bara Tellus som för övrigt är visad innan också som skall testas övriga skall väl bara exteriörbedömmas ?
Kommer ju dock bli en hiskelig massa godkända hingstar procentuellt ändå iom att så många är automatiskt godkända om de räcker till exteriört.

Ja, känns väldigt trist... Hoppas på en lavin imorgon? :angel:

Jag hoppas det kommer många till start i hingstklasserna också! 3 anmälda såhär långt (Dalwhinnie, Contant Q och Bravour), men de har ju betydligt längre anmälningstid.

(Ensam) anmäld i klassen prestationshingstar. Står även med i listan över alla anmälda hästar, såklart.

Sandro Gold 2008 Sandro Boy - Landadel Akt Ridhäst BXB, Måsel AB o Helena H mbr

Ja,tror att nämndens agerande senaste åren har skrämt iväg många. Det verkar lättare, bättre och billigare o först skicka sina hingstar till utlandet, o sen gå hit som prestation.. Helknasigt att det ska vara så i ett så litet förbund som vi är.

Hmmm nu har equipe börjat ta betalt för att se videofilmerna grrrrrrrrrr

Har väl varit exteriören som fällt Tellus båda proven han gått, överlinjen är ju inte den bästa precis som 4 åring fick han 7 men frågan är om kritiken som 5 åring ens räckte till en 7a (finns ju inga poäng publicerade från 2010 på de som ej blev gdk) iom att han inte heller är korrekt i benen och kan få en 8a där så är det ju svårt att få ihop tillräckligt hög exteriörpoäng på de 3 första. Vet inte riktigt hur de resonerar nu iom att kraven är samma på prestationshingstarna eller så hoppas de på dispans för den biten.

Du menar de gamla filmerna ?

Inte att dom ska _börja _ ta betalt från årets Bruksprov ?

Mia

All webbtv från equipe har varit fri förut. Tror det var vid dressyr-SM förra året som de tog betalt. 25kr och då får du tillgång till allt i 24 timmar.

Intressant att en valack är anmäld :) Fast det lär ju helt enkelt vara ett fel i tdb.
Jag tänker på Adam L

Hittills knappt 50 deltagare, känns lite futtigt.

*kl*

I år hade jag lite ångest över att jag inte riktigt har råd att åka ner till årets bruks. Men ärligt talat känns det som det kvittar med årets startfält. Stedinger är väl egentligen den enda jag verkligen hade velat se även om Roussegnieur ska vara riktigt fin. Hade hoppats på att Schöckemöhle skulle ta hit nån spännande gångartshingst, men inte då:(.

Skit att det ska kosta att kolla på Equipe bara, men det kan det nog vara värt! Om de livesänder förresten? Eller är det bara efterklippta snuttar?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar