Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Rex Shipping xx 2004 Inchrory xx (GB) - Eighty Eight Keys xx Ridhäst Gert Hermansson H br
Stedinger 2000 Sandro Hit - Landadel Ridhäst Gerd Sosath H mbr

jag kommer!

Oh va roligt at Rex Shipping kommer!!
..och att du kommer såklart :) Jag velar vilka dagar jag ska bege mig dit, tänkte ta en sväng till GBG oxå nämligen, men vill ju se godbitarna jag spanat in på Bruksprovet oxå, ha kakan och äta den med andra ord!:D

kl

jag har aldrig besökt bruksprovet men har lite närmare än jag haft innan. Vilka dagar är bäst att titta? Jag är mer åt hopp-hållet om det är skillnad på dagarna.

vi åker tisdag o kommer hem söndag, vill inte missa onsdagens testryttare.. Detta år verkar de ha fördelat ut godbitarna lite mer. Förhoppningsvis blir det lite kortare dagar på så sätt så att jag o min kamera slipper o frysa ihjäl! Förra årets exteriör på 2 åringarna var såååå seg eftersom jag fotade dem alla utanför. Även prestationshingstarna fotade jag, men de var ju inte så många, o betydligt mer intressanta.

Cantor de la Vie Z 2009 Clinton - Heartbreaker Ridhäst Schou&Skouboe A/S H br
Sandbaek's Lacapo 2009 Temptation - Solos Landtinus Ridhäst Schou&Skouboe A/S H br

Håller med om pass-debatten. Att godkänna fadern men inte sonen blir koko.
Likaså om man ena året (eller dagen!) anser att en passar men inte nästa år/dag. Blir ju högst snurrigt för oss som stoägare.

Jag kommer vara där så mycket jag bara kan, pluggar inne i Lund men lär bli en del frånvaro den veckan :angel: Som det ser ut nu åker jag nog dit Söndagen, Måndag efter 12, Tisdag efter 10, Onsdag efter 10, Torsdag efter 15, hela Fredag och hela Lördag! :D

jag blev också förvånad, men har inte han bara intermestiskt (stava) tillstånd som måste förnyas o därmed måste han visas upp? Kan det vara så?

kl
Hur blir det med Chin Top iår? Han får inte gå med prestationshingstarna iår väl?

Håller med om pass-debatten. Att godkänna fadern men inte sonen blir koko.
Likaså om man ena året (eller dagen!) anser att en passar men inte nästa år/dag. Blir ju högst snurrigt för oss som stoägare.

Jag förstår inte hur du menar.
Jag hoppas verkligen inte att du menar att alla söner till en hingst måste godkännas bara för att hingsten själv en gång godkändes?

Passinslag i skritten kan vara något som syns tillfälligtvis när en häst blir trött, spänd o s v. Jag tycker det var helt rätt av testryttarna att underkänna Luxus skritt förra året.
Men han har rätt att återkomma och få en ny chans iår.
Det finns många exempel på hingstar som utvecklas likväl som det finns hingstar som blir sämre nästa gång de visas fram.
Luxus visade ingen pass vid championatet i höstas.

Calitendro 2009 Calido I - Contendro I Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H skm
Darcy le Jeune 2009 Dancier - White Star Ridhäst Ib Kirk H br
X3 2008 Colbert GTI - Stauffenberg Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H skm
X4 2009 Balou du Rouet - Acord II Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H br
X5 2009 Chacco Blue - Contender Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H br

hela listan

Al Cendo 2007 Al Cantino - Cardento Svb Ridhäst Peter Eriksson H br
Baskyl 2007 Cornetto - Marwin Svb Ridhäst Olof Smith H mbr
Calitendro 2009 Calido I - Contendro I Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H skm
Cantor de la Vie Z 2009 Clinton - Heartbreaker Ridhäst Schou&Skouboe A/S H br
Care for Love 2008 Cardento - Quite Easy Svb Ridhäst ML-Consulting AB H br
Carlton Hill VDL 2007 Uphill - Vincent Ridhäst Gränsbo stut., Fölet Ridsp. & Avel samt VDL Stud H br
Casilius 2006 Casall - Cambridge Ridhäst WestLife AB H br
Cerrico 2009 Cellestino - Grandeur Ridhäst Hannetorp Gård AB H
Character 2007 Careful - Acadius Svb Ridhäst Agnetha Lindelöw H br
Chin Top 2007 Chin Chin - Joost Holst Ridhäst VDL Stud H br
Common Sense 2006 Contendro - Cardento Svb Ridhäst britten werner H br
Corriendo Tau 2007 Corlensky G - Camaro M Svb Ridhäst Jonas Johnson & Görel Nyman H skm
Cover Boy S 2007 Cartani - Lavall II Holst Ridhäst Helene och Thomas Sandström H mbr
Dakar 2008 Douglas - Emilion Svb Ridhäst Johnny Svensson H br
Daquar CC 2009 Diarado - Quinar Ridhäst CC Holsteiner Breeding H mbr
Darcy le Jeune 2009 Dancier - White Star Ridhäst Ib Kirk H br
Diamantino VDL 2008 Quaprice Z (ex Quincy) - Mr. Blue Ridhäst VDL Stud H mbr
Diassino RAA 2009 Diarado - Cassini I Hbl Ridhäst Maria Leijon H br
Fantast vh Zwarte Pannenhof 2005 Clinton - Quat'Sous BWP Ridhäst Lena Zeiloth H br
Faustino 2007 Figaro R - Bernstein Svb Ridhäst Per Runesson H br
Floricello 2008 Florencio I - Dormello Efb Ridhäst Waldhof/Hemmingsen H mfx
Freigeist 2007 For Edition - Carbid Hann Ridhäst Projump KB H br
Hasard 2007 Heartbeat - Voltaire Svb Ridhäst Kristine Persson H br
Ivory (SWB) 2008 First Wish - Bernstein Svb Ridhäst Dödsboet Bodil Lindahl H gbr
Ludwigs Boy 2008 Ludwigs Champion - Chico's Boy Oldenb Ridhäst Helene och Anders Johansson H br
Monopol Hästak 2005 Cuper - Cortus Svb Ridhäst Hästak AB H br
Originell FW 2008 Orlando - Landlord Svb Ridhäst Marie FilipssonWallen H br
Qatar 2009 Quaterback - Stedinger Ridhäst Stall Waldhof H fx
Rausing 2007 Rock Forever - Dimension Westf Ridhäst Sandra Sterntorp H br
Rex Shipping xx 2004 Inchrory xx (GB) - Eighty Eight Keys xx Ridhäst Gert Hermansson H br
Sandbaek's Lacapo 2009 Temptation - Solos Landtinus Ridhäst Schou&Skouboe A/S H br
Silber Sky F (SWB) 2007 Corlensky G - Cardento Svb Ridhäst Eva Gudmundsson H skm
Singleton VH (SWB) 2009 Blue Hors Hotline - Don Schufro Svb Ridhäst Birgitta och Torsten Hansson H mbr
Sir Donnerhall II 2006 Sandro Hit - Donnerhall Oldenb Ridhäst H mbr
Stedinger 2000 Sandro Hit - Landadel Ridhäst Gerd Sosath H mbr
X3 2008 Colbert GTI - Stauffenberg Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H skm
X4 2009 Balou du Rouet - Acord II Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H br
X5 2009 Chacco Blue - Contender Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H br
Zaladin MI 2008 Blue Hors Zack - Solos Landtinus Ridhäst Tullstorp Dressage Stable AB o Hannell Dressage St H fx

Skimmelhingsten e. Colbert GTI (Cantus-Calato-Landlord) – Stauffenberg – Liostro - Rocadero köpte Maria Ring och Paul Schockemöhle tillsammans hösten 2010.
De köpte även en brun e. Contendro I-Calido-Silvio I-Tannenheim xx vid samma tillfälle.

Någon som orkar dela upp hingstarna efter om de ska gå "helt" bruksprov eller "bara" ska visas upp som prestationshingstar?

*KL* Om man tar hit Stedinger för att visa upp honom för nämnden ....
Och med de få ston man använt honom till på ? Fryst?

Kan det vara att han ska stå stationerad i Sverige iår eller är det helt dumt tänkt ?

Mia

*KL* Om man tar hit Stedinger för att visa upp honom för nämnden ....
Och med de få ston man använt honom till på ? Fryst?

Kan det vara att han ska stå stationerad i Sverige iår eller är det helt dumt tänkt ?

Mia

Hmmm undrar detsamma...

Klurade lite på PS unghingstar, två treåringar och en fyraråring av vad jag kan se på listan. Visst Corlensky fick många ston som treåring men rent generellt är väl inte svenska stoägare sådär vansinnigt kända för att gärna använda treårshingstar?

Chacco-Blue -Contender låter lite spännande så vi får väl se, men jag hade hoppats på liye gångartshingstar också så vi får se vad som dyker upp.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar