Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

hela listan hittils, tack o lov några fler dressyrhästar nu ;)

Care for Love 2008 Cardento - Quite Easy Svb Ridhäst ML-Consulting AB H br
Carlton Hill VDL 2007 Uphill - Vincent Ridhäst Gränsbo stut., Fölet Ridsp. & Avel samt VDL Stud H br
Character 2007 Careful - Acadius Svb Ridhäst Agnetha Lindelöw H br
Corriendo Tau 2007 Corlensky G - Camaro M Svb Ridhäst Jonas Johnson & Görel Nyman H skm
Cover Boy S 2007 Cartani - Lavall II Ridhäst Helene och Thomas Sandström H mbr
Daquar CC 2009 Diarado - Quinar Ridhäst CC Holsteiner Breeding H mbr
Diassino RAA 2009 Diarado - Cassini I Hbl Ridhäst Maria Leijon H br
Fantast vh Zwarte Pannenhof 2005 Clinton - Quat'Sous BWP Ridhäst Lena Zeiloth H br
Faustino 2007 Figaro R - Bernstein Svb Ridhäst Per Runesson H br
Freigeist 2007 For Edition - Carbid Hann Ridhäst Projump KB H br
Ludwigs Boy 2008 Ludwigs Champion - Chico's Boy Oldenb Ridhäst Helene och Anders Johansson H br
Silber Sky F (SWB) 2007 Corlensky G - Cardento Svb Ridhäst Eva Gudmundsson H skm
Sir Donnerhall II 2006 Sandro Hit - Donnerhall Oldenb Ridhäst H mbr
Zaladin MI 2008 Blue Hors Zack - Solos Landtinus Ridhäst Tullstorp Dressage Stable AB o Hannell Dressage St H fx

Ivory (SWB) 2008 First Wish - Bernstein Svb Ridhäst Dödsboet Bodil Lindahl H gbr

Ironi?? :P

Samma möderne som Master, trevligt:)

Ser förresten att mamman måste vara reggad med fel färg, hon kan ju inte få gula avkommor utan att vara gul själv.

Senast ändrad:

Ja om man tittar på hemsidan (googla på Lang stables) så är det bild på henne och hon är tydligt gul :)

kl

Men inga problem att visa fram en avkomma till First Wish alltså? Visar sig struppipning i den här åldern så man behöver inte vara orolig för att det nedärvts? Jag fattar inte riktigt...

kl

Men inga problem att visa fram en avkomma till First Wish alltså? Visar sig struppipning i den här åldern så man behöver inte vara orolig för att det nedärvts? Jag fattar inte riktigt...

Men bara för att fadern är kasserad för avel blir inte avkommorna det. Annars hade inte ex Bocelli kunnat visas soom har en kasserad fader.

Nej det vet jag. Men jag tänker att just struppipning är väl en sån sak som nästan bara nedärvs till hingstar? Och när visar det sig? Kommer folk våga använda en sån hingst?

En gul med vettig stam.. Äntligen. Hade visserligen haft en förhoppning att både Goldstein och Bronze av Ena så småningom skulle visas men ju fler som går, desto större chans att någon är tillräckligt bra att passera nålsögat! :) En bra häst har ingen färg men eftersom den gula genen trots allt har funnits i våra svenska linjer så vore det kul att kunna bevara den...

Jag såg den Ivory hemma hos Lang i somras. Bara i hagen, men ändå, grymt snygg! Fast ganska liten. Den fick väl inga hejdundrande poäng på treårstestet men kan mycket väl vara så att den går bättre med ryttare, så har det varit med de e.First Wish vi har haft, och de med Barnstein i också för den delen!

Ehrrrm, samma möderne som Tip-Top menar du nog.

Även om stofamiljien är samma

Senast ändrad:

Och Master ;), de kommer från samma möderne. Men visst, närmre släkt med Tip-Top (u.Hortensia, uuu.Peso) än Master (u. Bellis, uu.Peso). (Ivory uu.Hortensia)

Helt sant, jag kollade inte sådär jättenoga.

Det var värst vad Tip-Top är linjeavlad på Peso

Fast med tanke på alla höghus till hingstar välkomnar jag de som har lägre mankhöjd!!! Ibland undrar jag om det ingår en pall i språngavgiften för oss "små" stoägare ;D

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist