Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

bravour startade inte omhoppningen då de inte tyckte att han var mogen för det än o det var onödigt o genomföra.

Håller med om att Lucky Point var jättefin. Last Man's Hope var också super, likaså Contant Q. Riktigt rolig hoppning där alla hingstar höll väldigt klass. Det var bara Silber Sky som inte verkade vara på topp idag.

Både Contant och Cosmeo var super tyckte jag! LP är också jättefin, jag har ju avkomma efter honom och en såld. Och Bravour som jag har två stycken 11-or efter hoppade otroligt fint!

Vad kul! Min väntar en Contantbebis nu i vår :)

*kl*

Kan ju bli intressant att se om JI kommer hålla sitt löfte om nakenpromenaden? Har svårt att tro att nagon annan an Floricello vinner:p. Kan en femårig hopphingst vinna, eller vinner den ensamma fyraåringen?

*kl*

Kan ju bli intressant att se om JI kommer hålla sitt löfte om nakenpromenaden? Har svårt att tro att nagon annan an Floricello vinner:p. Kan en femårig hopphingst vinna, eller vinner den ensamma fyraåringen?

Zaladin MI vann så JI lär få frysa.................. 0 gradigt ute här nere i Skåne nu.
Undra om fotograferna är beredda med kamrorna.........

Vill vi verkligen se bildbevis? ;)

Vi måste ju se att han verkligen håller de löften han ger, utan bildbevis har det ju aldrig hänt............... (De kan ju köra lite pixling på vissa delar av fotot så att vi slipper få obehagliga tankar efter att ha tittat på det :cool: )

Ridsport sköter bevakningen :devil:

Från artikeln tidigare idag........

"Årets bruksprov har bara två spänningsmoment kvar, på kvällens gala i Lund utses bruksprovsvinnarna. Det avgör om morgondagens fotosession med bruksprovsvinnande hingstar ska ackompanjeras av Johan Ifversons nakenpromenad mellan Gårdstånga och Viken."

Tror ni det blir första sidan :angel:

Med risk för att få alla på mig nu men alla dessa hingstar stora som höghus! Tur att jag har mitt förstånd i behåll och väljer hingstar med mankhöjd efter MIN EGEN mankhöjd... Undrar vad som händer om säg 10 år då alla våra ston ser ut som höghus och betäcks med skyskrapor, alla ryttare kommer aldrig att uppnå en höjd av minst 2 meter.. Småfolket (dvs jag) undrar, ingår det en pall i dräktighetsavgiften mån tro? Och takhöjden i våra stallar... Hmm...

SKANDAL att låta Zaladin vinna!!! Fel typ (176cm nu som knapp 4åring), framridna gångarter - nej Danskarna visste vad dem gjorde då han inte blev godkänd förra året!:mad:
Att JI skulle få frysa visste väl alla, ingen av dem hingstarna han hade var att nåt att "hänga i granen"...

Vad är jättehästar. Godkända hingstarna var från 165. Det anser inte jag vara något direkt höghus. Kollade igenom listan och det är fler mellan 165-167 än vad det är som är över 170.

165: IIII
166: IIII
167: III
168: IIII
169: II
170: I
171: II
172: II
173: I
174: I
176: I

SKANDAL att låta Zaladin vinna!!! Fel typ (176cm nu som knapp 4åring), framridna gångarter - nej Danskarna visste vad dem gjorde då han inte blev godkänd förra året!:mad:
Att JI skulle få frysa visste väl alla, ingen av dem hingstarna han hade var att nåt att "hänga i granen"...

Det här med ras standard, är intressant, den diskussionen kommer nog bara i fråga, om du inte har rätt efternamn.......:devil:

kl

Johan har redan kommit hem från sin promenad. Han gick, faktiskt. Bilder finns också, har bara sett en än så länge. Han bor ju nästan vid mig så :D

Håller med !!
Tittar man på ridbarhet och naturlig lösgjordhet så borde definitivt Floricello vunnit !

För mig som "vanlig " ryttare är det ju det som är det viktigaste...
Floricello ser helt underbar ut att rida, en häst som hemskt gärna skulle få flytta in till mig omedelbart !

Sir Donnerhall II fick mitt hjärta att smälta totalt :)

Är det ok att strika i skåne eller kom han hem ihop med länsman :D
Och var är bilden? Den hör ju helt klart till bruksprovtråden.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?