Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)
Alltså, att Floricello skulle ha sämst galopp av de där fyra kan jag väl inte riktigt hålla med om
Alltså, att Floricello skulle ha sämst galopp av de där fyra kan jag väl inte riktigt hålla med om
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen vet jag inte hur dom tänker när dom i princip bara ger kommentarer om hur bra och trevligt en dressyrhingt löshoppar och sen ger poäng som motsvarar godkänt eller aningen mer. Finns det inget negativt att säga om hästen kan poängen inte vara max två sexor.
Menar du dressyrhingstarna så är det antagligen för att de aldrig lade upp hinderna på mer än vad som krävs för godkänt. Dressyrhingstarna döms ju efter samma skala som hopphingstarna så ska de kunna få högre poäng måste de även hoppa lika högt som dem.
...
Floricellos poäng är ett mysterium för mig. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att han har "fel" ägare. Däremot blir man alldeles glad av Luxus poäng! Även om det är lite pinsamt att han förra året inte fick godkänt på skritten och i år får en 9. Det visar ju att AVN´s poäng egentligen inte är värda ett rött korvöre.
Floricellos poäng är ett mysterium för mig. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att han har "fel" ägare. Däremot blir man alldeles glad av Luxus poäng! Även om det är lite pinsamt att han förra året inte fick godkänt på skritten och i år får en 9. Det visar ju att AVN´s poäng egentligen inte är värda ett rött korvöre.
Men förra året gick Luxus i passgång istället för i skritt under testryttarna. Det fanns ingen chans på kartan att han kunde godkännas då. Att det ska vara så svårt att förstå.
I år var han ren i skritt och visade inte den minsta antydan till pass, inte heller under testryttarna. Och då var det inga problem. Hade han visat pass i år med så hade han inte blivit godkänd i år heller.
Tycker du att den skritten som han visade under testryttarna förra året var lika bra (och skulle ge samma poäng) som den skritten han visade iår?
Jag tycker det visar just att AVNs poäng har ett värde, det vore betydligt konstigare om de gett samma poäng för skritten förra året som iår. Eller tycker du inte det?