• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tilda_matsdotter
  • Startdatum Startdatum
T

tilda_matsdotter

Hejsan! Är lite nyfiken på halvblodsaveln. Jag har varit inne och läst lite påASVH:s hemsida, men har svårt att få datan att kunna läsa allt, jag har en del frågor med ;)

Vilken är din favorithingst just nu? Varför? Från vilket stall?

Jag undrar även, Flyinge är ju stort i Sverige, men vad finns det mer för stora stall både Sverige och gärna internationelt med halvblod??

Vad krävs för att en hingst ska få komma till bruksprov?

Hoppas nån vill svara på mina frågor??

hej svej så länge :) :)

Sv: Bruksprov

Att Flyinge är "stort" i sverige beror nog mest på att det från början var en statlig hingstdepå och att privatägda hingstar då var ganska ovanligt.
Nu finns det flera stuterier och hingsthållare som har i princip lika många hingstar tillgängliga för avel som Flyinge har.

För att en hingst ska få komma till bruksprov krävs att den anmäls dit och att ägaren betalar vad det kostar. Inget inträdesprov alltså. Däremot är det ju ganska onödigt att betala 20.000 för ett bruksprov om hingsten håller medelmåttig kvalité och ändå inte kommer godkännas... ;)

Min favorithingst går i min egen hage här ute och är min favorit för att han är min bäbis... :p :D

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 487
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 024
Senast: Mabuse
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 808
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka