Bruksprov SWB 2017

Vilka grabbar tror ni kommer att bli gdk?
Jag har inte sett alla, men av dom jag sett så tror jag på mina favoriter: I'm Very Special F, Cayenne de Clarence bland annat. Tror även på dom jag inte sett mest pga aveln, men vi får väl se.

Såg tre dressyrhästar också, Harlem tror jag på, SQ blir nog inte godkänd. Såg ut att vara fel häst på fel plats.

Mina favoriter är Valentino, Zam F och Carpenter bland treåringarna och I'm Very Special, Ike, Crusader Ice och Quintet bland de övriga.

Gångartspållarna har jag inga åsikter om ;)

.
Ja, finns ju en anledning till att även hopphingstarna som är/varit hos honom annonseras som dubbeltalanger... Väl ridna, men kanske inte så mkt mer dubbeltalanger än dom andra hopphingstarna ;)
Ja, finns ju en anledning till att även hopphingstarna som är/varit hos honom annonseras som dubbeltalanger... Väl ridna, men kanske inte så mkt mer dubbeltalanger än dom andra hopphingstarna ;)
Men hallå, GJ sålde enl sin egen blogg hingsten som 2åring. Den ägs och
GJ är en otrolig ryttare, han har tagit fram stjärna efter stjärna. Så jag kan lätt rekommendera honom.

Man behöver inte vara proffs för att se att han travar bakom sig, han har ju inga bra bakben... :banghead: Trots du tycker det. Det är ju som @Fiorano säger; balanstrav.... Det finns ju en anledning till att han inte rekommenderades vidare :banghead:

Men GJ sålde enl egna bloggen denna som 2åring och har inte utbildat den! Ägare och bruksprovsvisare är 2 andra personer.

Efter att bara ha sett 4-5åringarna idag kan jag bara på rak arm säga Ironman och Dragon Welt som godkända. De övriga tyckte jag hade för många brister. Har varken sett hopphingstar eller treåringar tyvärr.

Jag tyckte MrVain såg blek ut idag, men jag såg honom på telefonens lilla skärm.

Av de jag såg tyckte jag bäst om I'm very special F.

Direktkvalificerade hingstar som fått G = Godkänd
Casanova Hästak 9232 G
Cooper vd Heffinck G
For Laubry (ex Laertes vd Donkhoeve) G
Görklintgårds Quinto G
Hervé d'Ive VDL G
Incanto VDL (ex Ikarov) G* (efter genomfört hopp-prov)
Orlando 95132 G
Romeo G
Zafferano (SWB) 1325 G

(från ridsport)

Jag har bara varit partiskt engagerad under årets prov. Vilket gick vägen! :p Höll en tumme för Formalin då hans mormors mor är mormor till min Frans :D
Sedan hejjade jag givetvis på stallägarens Baloé. Både han och hans storebror (e.cabachon) har fantastiskt temperament och arbetsvilja! Det är lätt att glömma att de bägge är hingstar när man hanterar dom :o.
Nu får vi fira i stallet imorgon! :D

Jag tycker det var lite underligt att inte Casallto och Carpenter blev godkända- de två var mina favoriter av treåringarna. Baloue fattar jag faktiskt inte - han trasslade och hoppade skit men fick flera chanser och då gjorde han två fina språng

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix