Bruksprov SWB 2017

Det tysta provet är ju ett skämt. Är glad att så många (som räknas) är negativa, men tvivlar att det kommer att ändras. Jag som inte följt några livesändningar tycker att Kims vloggar via Ridsport varit mycket informativa. Det gäller dock att lyssna mellan raderna och det är verkligen tydligt att hon fått mycket bannor för att hon haft för mycket åsikter genom åren... Gillade att hon verkligen poängterade sin förfäran och att hon skrek rakt ut när MÖ direkt satt upp på Colmander efter deras otäcka krasch.

Får vi inget omdöme från ryttarna heller?!?! Men va katten man vill ju ha det så man kan sätta ihop det med vad man precis sett..

Jag trodde "tyst bruksprov" betydde typ att allmänheten fick alla resultat på söndag, men att ryttarna fick yppa sig och att de fick löpande omdömen "internt" osv. osv. Alltså att allt bara var tyst till sista dagen.
Men om det är som det beskrivs som ovan, är det ju ett dåligt skämt! Ett riktigt dåligt skämt! :wtf:

Ironman var verkligen en positiv överraskning, såg väldigt trevlig ut, tyvärr så såg Fiorello väldigt tuff ut och inte riktigt färdig ut.

Om Fiorello går igenom ska det bli väldigt intressant att se omdömena från exteriören. I princip alla (om inte alla) som godkänts efter pappan har fått kommentaren att de biljarderar. Jag tänker att det inte är en slump. Han verkade inte helt nöjd med sin förste ryttare.

Tillägg: där ja, lite skillnad efter ryttarbytet :love:

Han ser trevligare ut med Eva, men tycker inte att han ser färdig ut. Det är stor skillnad mellan honom och de andra hingstarna. Synd eftersom fadern har (enl mig) lämnat trevliga och ridbana, så det hade varit kul om det fanns en gdk son

Väldigt intressant efter ryttarbytet på dessa två hingstarna. Ironman är bättre med mannen och Fiorello verkar trivas betydligt mer med lilla kvinnliga ryttaren. Gillade när hon släppte i galoppen och torkade näsan och klappade :D. Jag gillar dock inte nån av hingstarna mer än som sporthästar.

• Gilla
Reactions: AW
Jag älskade Fiorello, det såg ut att finnas hur mycket som helst i honom under den kvinnliga ryttaren. Hade gärna använt honom till rätt sto.

Tycker Harlem ser bakskygg ut emellanåt, eller om det är ryttaren som lägger till spö vid de tillfällena för han reagerar på nåt. Star Quality's bakben i traven är riktigt fina.

Tycker att Harlem ser väldigt kvick och elastisk ut, lyssnar väl för uppgifterna. SQ är vacker och välutbildad, men har inte så mkt övriga kvalitéer. SQ är för mig ett framtaget projekt.

Det tysta provet är ju ett skämt. Är glad att så många (som räknas) är negativa, men tvivlar att det kommer att ändras. Jag som inte följt några livesändningar tycker att Kims vloggar via Ridsport varit mycket informativa. Det gäller dock att lyssna mellan raderna och det är verkligen tydligt att hon fått mycket bannor för att hon haft för mycket åsikter genom åren... Gillade att hon verkligen poängterade sin förfäran och att hon skrek rakt ut när MÖ direkt satt upp på Colmander efter deras otäcka krasch.

Det var inte Magnus Österlund som red! Jacobson heter han. På plats kändes det tveksamt med läktarvrålet, det var inte bara hon om man säger så...

Det var inte Magnus Österlund som red! Jacobson heter han. På plats kändes det tveksamt med läktarvrålet, det var inte bara hon om man säger så...

Aha, var så säker på att det var MÖ som visade Colmander och var lite förvånad både över kraschen och uppsittningen. Oavsett bör väl ingen sitta upp efter en krasch sådär. Ut och checka hästen först.

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix