Bruksprov SWB 2017

Ok nu ser man tydligt att det var samma ryttare igen. :rofl::rofl::rofl: Speciellt Linda. Jag blev helt förvirrad när jag råkade stänga ner live och fick vänta på sändning efter annonserna igen.

En del hingstägare tycker ju inte det är bra heller, jag läste Gustaf Johanssons blogg på Ridsport.

Personligen tycker jag det är fjantigt, att den inte passar i avel betyder verkligen inte att hästen har noll tävlingsvärde. I så fall skulle det ju inte finnas några tävlande valacker :meh:

Läste också Gustafs blogg. Det måste vara frusterande att inte bli rek till fas II och inte ha en blekaste aning om varför eftersom de inte får något omdöme. :confused:

Ike en fin hingst men Verdi hingsten tilltalar mig.Mr Vain J är också fin en härlig dubbelslag!Ävem hingsten visad av Jens såg mjuk ut och när han och ryttare var överens verkade han kunna komma både nära och utifrån

Ipanema: första tanken som slog mig var om det inte var den som jag tyckte såg så låg ut tidigare i veckan och jo, det var det visst. Verkar som att testryttarna höll med mig, mindre kul att den visade tendenser att lätta fram när de ville få den uppåt- framåt.

Vilket blir väldigt intressant när man sen lyssnar på vad de sa precis. En viss typ passar henne som lite mindre "svagare" ryttare bättre och andre är mer menhorses som han kallade det. Så man kanske ska tänka lite på det när man avlar.. Vilken grupp köper flest hästar i Sverige?
Verkligen! Jag tycker att man såg rätt tydligt på en del vilka som var mer manligt ridna och vilka som var rida av små petite tjejer. Inget fel med nåt av det men nåt att ha i åtanke.

Tyckte det var roligt att se Ike. 4 år och man märkte ingen större skillnad på när han gick med testryttarna eller Victoria, allt såg väldigt lätt ut för honom. Sen kanske han inte är hingsten med vassast språng men jag avlar inte världscuphästar och vill gärna använda hingstar som jag själv skulle vilja rida och jag blir ridsugen när jag ser honom!

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama