Bruksprov SWB 2017

Jag tittar igenom startlistan nu, oj så många välavlade hästar!
Jag har höga förväntningar på flera utav dom.
Im Special de Muze brukar lämna riktigt fina unghästar med bra teknik och första startande är hans avkomma, så ska bli intressant' att se uppsuttet

Senast ändrad:
Jag tittar igenom startlistan nu, oj så många välavlade hästar!
Jag har höga förväntningar på flera utav dom.
Im Special de Muze brukar lämna riktigt fina hästar med bra teknik och första startande är hans avkomma, men kan vara lite "svåra", så ska bli intressant.

Ja, Im very special F ska bli intressant att se!
Ike är hittils min favorit, riktigt fin! Även Crusader Ice har jag sett en del av.
Tycker Verdi är en fantastisk hingst så vore inte fel att ha en godkänd son här i Sverige genom Vinnio II W Z, men har inte sett hingsten så mkt så jag kan uttala mig om han är fin eller inte :p
Ska iväg och hoppträna kl 14 så kommer tyvärr missa halva startfältet :down: funderar på att ställa in :angel:

Skicklig testryttare på Special F, nu ska det bli intressant med samma på Mr Vain.
den andra ryttaren är inte riktigt lika stadig

Tycker det blir en enorm skillnad med den andra ryttaren på Mr Vain, samt en försämring på Special F med den sämre ryttaren, ryttare hamnar i otakt och allmänt rörigt alltihopa. Suck.

Skicklig testryttare på Special F, nu ska det bli intressant med samma på Mr Vain.
den andra ryttaren är inte riktigt lika stadig
Var det inte Linda Heed som red Mr Vain? :o Tyckte mest det såg ut som att han var lite övertaggad och väl hoppglad, har nog lugnat sig nu när han gått ett varv

Jag kom in sent, men på sista hästen Jairo så var det mycket tätt med ridorder till ryttaren och de lades fram på väldigt osmidigt vis och med en ton på rösten som lät rätt bra negativ. Framstod för mig bara som väldigt väldigt negativt och missnöjt ifrån den som höll i mikrofonen, jag tyckte att det var jobbigt att höra det, och då sitter jag hemma framför datorn. Undrar hur illa det inte kändes att vara den ryttaren. Så illa red hon inte, en av de mest tätt kommenterade sakerna var att hästen skulle länga ut halsen och olika kommentarer kring det, men en 3åring i denna situation är det kanske inte så lätt att få att göra det..?

Jag förstår helt Ranunkel's vinkel och att de vill se vissa saker, men hur man framför det går att göra väldigt annorlunda. Även om ryttaren skulle ha ridit hårt så finns det snyggare sätt att säga vad man vill. Undrar hur denna sågande ton går ihop med vad man anklagar folk på sociala medior för:confused::(

Angående sättet att framföra önskemål -kritik är jag beredd hålla med, det hade låtit bättre om t ex EL-m hållit i mikrofonen. Men nån skrev kommentator, det är detta inte utan sportdomaren. Hon vill se hästen så att hon kan bedöma den. Enl Ridsport var det eget val att gå ensam, finns mkt utförligare referat där nu.

Var det inte Linda Heed som red Mr Vain? :o Tyckte mest det såg ut som att han var lite övertaggad och väl hoppglad, har nog lugnat sig nu när han gått ett varv
Jaså? Kände inte igen henne. Men tycker att killen rider bättre, mer följsamt och stadig med skänkel och hand vilket jag tycker syns på bägge två, galoppen hölls jämn och fin när han red.

Dom gånger vain kom bort från gunghäst galoppen var han riktig fin.

Special var oxå fin, men jag fastnade inte riktigt för han

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix