Bruksprov SWB 2017

Stod inte ryttarna i lätt sits?

Min uppkoppling hackade så jag kunde inte se ordentligt men jag hörde domarna säga att de skulle stå i lätt sits.

Inte självmant, utan först efter att domaren sagt till flera gånger (första gruppen). I andra gruppen kan jag inte säga vad Mads gjorde, han syntes inte i bild förrän domaren sagt till ett par gånger.

Nu har jag inte sett något men bara för att man sitter ner innebär inte det att man faktiskt gör det. Man kan sitta väldigt lätt och ha mesta tyngden i stigbyglarna även om det ser ut som man sitter ner.

Jag ser iaf skillnad på när det är lätt, lätt kontakt med sadeln och när ryttaren trycker ned sittbenen i varje steg. Sedan försvårar det när man har så långa läder som det verkar vara poppis att ha i dressyrsadel nu.

Jag ser iaf skillnad på när det är lätt, lätt kontakt med sadeln och när ryttaren trycker ned sittbenen i varje steg. Sedan försvårar det när man har så långa läder som det verkar vara poppis att ha i dressyrsadel nu.

Vem trycker ner sittbenen varje steg idag? Det är ju ändå ganska gammeldags ridning. Det är ju lättare att sitta ner i sadeln med tyngden i stigbyglarna med långa läder än med korta för då får du ju ändå halvstå lite framåtlutad (som tex hoppryttarna)

Så kan det säkert vara, men om de inte törs säga eller skriva något, varför ens skicka en reporter? Såg någon av videobloggarna de har istället för texter, och där får man ju lite intrycket att det är så långa dagar så jag hinner inte skriva nånting. Jamen varför ens vara där i egenskap av reporter då? Särskilt intressant för reportern själv, men helt meningslöst om man sen inte förmedlar det man sett till läsarna. Jag prenumererar på Ridsport, så jag är ju med och betalar reporterns lön just för att jag vill ha rapporter från t ex bruksprovet. Om man inte kan skriva något om hingstarna, gör intervjuer, eller något annat? Lösningen "jag säger inget så har jag ingenting sagt" är ju inte optimal om man är reporter.
Ja, jag har inte ens orkat kolla videobloggarna. Vill minnas att de haft videobloggar OCH bra artiklar tidigare år? De borde kanske skicka två reportrar om de inte hinner skriva något. Ridsport är trots allt ett skrivet media i första hand.

Känns jättetråkigt med det tysta provet. Förra året hade jag en ganska bra bild av de flesta hingstar. I år vet jag inte vem som är vem alls...

Vem trycker ner sittbenen varje steg idag? Det är ju ändå ganska gammeldags ridning. Det är ju lättare att sitta ner i sadeln med tyngden i stigbyglarna med långa läder än med korta för då får du ju ändå halvstå lite framåtlutad (som tex hoppryttarna)

Ja, det trodde jag med... :down:

Ja, jag har inte ens orkat kolla videobloggarna. Vill minnas att de haft videobloggar OCH bra artiklar tidigare år? De borde kanske skicka två reportrar om de inte hinner skriva något. Ridsport är trots allt ett skrivet media i första hand.

Känns jättetråkigt med det tysta provet. Förra året hade jag en ganska bra bild av de flesta hingstar. I år vet jag inte vem som är vem alls...

Jag tycker om videobloggen, jag följer ju inte provet i år så för mig blir det en bra sammanfattning. Annars så håller jag med, helt meningslöst!

Känns som domaren är väldigt mån om hur Demand rids. Oklart vad det betyder?
Störde mig duktigt på det :p Kan tänka mig att det nog inte är en lätt match att sitta på den hingsten, men tycker YÖ rider honom fint, inte behöver dom väl säga till henne när han ska klappas, ha längre tyglar etc...

Enligt videobloggen så fick Johanna Wall väldigt mkt kommentarer på sig om sin ridning oxå. Varför? Vad gillade dom inte där?
Hörde det med, men såg inte ritten.... Känns väldigt onödigt tycker jag. Får man inte kommentera om hingstarna i speaker så behöver man ju inte göra det på ryttarna heller. Såg inte Johannas ritt, men även hon brukar ha en trevlig ridning och har svårt att tänka mig att hon åker till bruks för att få ridlektioner..

Störde mig duktigt på det :p Kan tänka mig att det nog inte är en lätt match att sitta på den hingsten, men tycker YÖ rider honom fint, inte behöver dom väl säga till henne när han ska klappas, ha längre tyglar etc...

Blir intressant att se om han godkänns. ;)

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?