Bruksprov SWB 2017

Orlando:love::love::love:

jag är så vansinnigt sur över att jag har drabbats av en helvetesförkylning och måste sitta hemma och kolla web-tv istället för för Flyinges läktare och se allt live:turd:

Trist med förkylning!

Tidigare år vill jag minnas att du påpekat att det är snudd på meningslöst att titta på web-tv, det är bara den som sett hingstarna live som kan säga något om dem. Nu när du provat båda sätten (live och web-tv) och kan jämföra, håller du fast vid den ståndpunkten?

Tycker det är ett intressant ämne, för om det bara går att bilda sig en uppfattning om hingstar man sett IRL, så har det ju implikationer för hur aveln fungerar idag, där man inte alltid har träffat de hingstar man använder. Det finns ju de som säger att man kan se ngt på film, men det behöver ju inte stämma.

Ike, Crusader Ice och Valentino (hopphästen alltså)

Ingen av gångartshingstarna har varit superwowish - den jag gillar bäst är Formalin även om frambenen kunde fått vara något längre
Håller med, hopphästarna var bättre!
Tyckte att Formalin var fin, men tyckte att det var mkt San Amour över honom (mkt fram och lite bak). Det är också kul att se Casallato, såg fin ut från marken. Hann inte se han hoppa dock :)

Trist med förkylning!

Tidigare år vill jag minnas att du påpekat att det är snudd på meningslöst att titta på web-tv, det är bara den som sett hingstarna live som kan säga något om dem. Nu när du provat båda sätten (live och web-tv) och kan jämföra, håller du fast vid den ståndpunkten?

Tycker det är ett intressant ämne, för om det bara går att bilda sig en uppfattning om hingstar man sett IRL, så har det ju implikationer för hur aveln fungerar idag, där man inte alltid har träffat de hingstar man använder. Det finns ju de som säger att man kan se ngt på film, men det behöver ju inte stämma.

Jag håller fast vid att web-tv lämnar en del att önska. Jag vill t ex se hingstarna rakt framifrån och bakifrån för att kunna se benställningen. Den möjligheten gav inte kameravinkeln.

Så roligt att äntligen kunna se live (lånat bredband, får använda upp 10 GB, hoppas det räcker i helgen :nailbiting:) och jag blev verkligen förtjust i både Casanova Hästak och Harvy. Den första såg så himla lättriden ut. :love: Jag försöker att inte tänka att min valack är jämngammal och knappt insutten. :angel:

Så roligt att äntligen kunna se live (lånat bredband, får använda upp 10 GB, hoppas det räcker i helgen :nailbiting:) och jag blev verkligen förtjust i både Casanova Hästak och Harvy. Den första såg så himla lättriden ut. :love: Jag försöker att inte tänka att min valack är jämngammal och knappt insutten. :angel:

Var inte jätteimponerad av Harvy förra året, tyckte inte illa om honom men det fanns inte nått wow. Men vad fint han har utvecklats!
Har inte sett så mkt av Casanova mer än korta filmsnuttar, men sörjer inte att vi har ett sto dräktigt med honom... Har tyckt om honom sen första filmen jag såg, och den känslan håller i sig. Såg verkligen ut som att han aldrig gjort annat, hoppa bana på Flyinge kan man göra i sömnen :D

Var inte jätteimponerad av Harvy förra året, tyckte inte illa om honom men det fanns inte nått wow. Men vad fint han har utvecklats!
Har inte sett så mkt av Casanova mer än korta filmsnuttar, men sörjer inte att vi har ett sto dräktigt med honom... Har tyckt om honom sen första filmen jag såg, och den känslan håller i sig. Såg verkligen ut som att han aldrig gjort annat, hoppa bana på Flyinge kan man göra i sömnen :D

Jag har inte ens ett minne av Harvy från ifjol. :o

Grattis till bra val av hingst, hoppas avkomman blir precis som du tänkt dig. :up:

Tycker det är synd att inte fler anmäler sina hingstar till hingstklassen. Undrar vad det beror på?

Tråkigt avslut för Colmander, fin hingst!

Vilken är er favorit bruksprovshingst 2017?

Jag är väldigt förtjust i Ipanema och det är en häst jag nog skulle välja till något av mina ston om de ska betäckas.
Han kan verkligen hoppa riktigt fint och är en stjärna att hantera, och lättfödd.
Det är två egenskaper som jag värdesätter högt.

Zam och Mr Vain är också favoriter :d

Jag håller fast vid att web-tv lämnar en del att önska. Jag vill t ex se hingstarna rakt framifrån och bakifrån för att kunna se benställningen. Den möjligheten gav inte kameravinkeln.

Det förstår jag. Jag vill iofs minnas att det handlade mer om ridbarhet, gångarter och hoppförmåga, som man alltså inte kunde säga något om ifall man inte sett hästen live.

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?