Nu har jag landat hemma så lägger ut en sista sammanfattning av prestationshingstarna. Vi skulle egentligen ha stannat hela dagen men vi var rätt ledbrutna och trötta hela högen så vi åkte faktiskt hem när vi hade sett prestationshingstarna hoppa. Tycker det är tråkigt då jag missar Calido's Son både idag och igår, så tar gärna uppdatering efter hans hoppning.
Det är lite roligt för jag var inte alls tilltalad av Cayenne, medan resten av sällskapet älskade honom och hade honom som favorit. Jag tycker nog att han var en av dem som visade absolut bäst hoppning, men modellen tilltalade mig inte ändå. Det är verkligen subjektivt vad man gillar och inte. Det var väldigt tråkigt att inte få höra domarnas muntliga omdömen på plats, det var vi däremot alla överens om.
Agathon S
Snygg modell, såg väldigt okomplicerad och försiktig ut, trevlig utstrålning, han var positiv och visades mycket trevligt. Hängde ut tungan under hela passet däremot...? Såg ut som en hund, vet inte om den brukar göra det.
Vinnio II
Långlinjerad modell, kändes i början som att den "föll isär" lite när den blev spänd men det blev bättre under hela passet. Mer gas och energi i den här än i föregående hingst, han letade hinder. Bröt ut en gång (ryttarmiss?) men kom sen jättefint in i kombinationen och löste den perfekt. Gjorde en jättefin sista runda.
Crusader Ice
Fantastiskt fin hingst, skulle bli mycket förvånad om den inte godkänns. Rörde sig lätt i samtliga gångarter, såg mycket smidig och elegant ut på något vis, atletisk... Hoppade lätt och kvickt, mycket fina språng. Om något så såg den ut att "dippa" lite i framänden ibland och bli lite låg. Fick några rivningar sista rundan, inga grova grejor men det kändes som att den var lite trött? Mycket väl visad.