Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart har Copycat tagit vägen? Är han struken? Försökt titta på Ridsports rapportering men inte sett honom.
Vart har Copycat tagit vägen? Är han struken? Försökt titta på Ridsports rapportering men inte sett honom.
Tackför svar! Vi blev lite oroliga här! Men en dum fråga, varför går Mr Vain nu i så fall? Var inte han också godkänd i fjol?Han går nog bara på söndag eftersom han godkändes ifjol.
Tackför svar! Vi blev lite oroliga här! Men en dum fråga, varför går Mr Vain nu i så fall? Var inte han också godkänd i fjol?
Tackför svar! Vi blev lite oroliga här! Men en dum fråga, varför går Mr Vain nu i så fall? Var inte han också godkänd i fjol?
Tack för svar! Då ska vi hålla utkik på söndag!De får välja om de vill gå hela provet eller bara gå en kort uppvisning och sedan prov som 5-åring.
Jag åkte ner mycket för att kolla in honom, tyvärr(!) tror jag inte att han kommer passa till något av mina ston. Jag hade däremot tipsat mitt sällskap om honom och hon bestämde sig på plats för att använda honom förutsatt att han godkänns, tror att han kommer bli mycket populär i år.Håller med dig @Fritidsryttare - särskilt om Crusader Ice - väldigt komplett hingst med fina prestationer på mödernet. Tror också den blir godkänd
Tycker det är tråkigt då jag missar Calido's Son både idag och igår, så tar gärna uppdatering efter hans hoppning
Märren han är tilltänkt till är själv kort och väldigt kompakt och behöver en lång hingst så det låter alldeles förträffligt. Hoppas på godkännande där, tack för uppdatering.Väldigt långlinjerad häst som kommer kunna de största hindren. Så helt klart tumme upp för hoppningen!
Jag känner ungefär för honom som för Cayenne - fantastisk hoppning, men jag är inte så förtjust i modellen.
Märren han är tilltänkt till är själv kort och väldigt kompakt och behöver en lång hingst så det låter alldeles förträffligt. Hoppas på godkännande där, tack för uppdatering.
Nu har jag landat hemma så lägger ut en sista sammanfattning av prestationshingstarna. Vi skulle egentligen ha stannat hela dagen men vi var rätt ledbrutna och trötta hela högen så vi åkte faktiskt hem när vi hade sett prestationshingstarna hoppa. Tycker det är tråkigt då jag missar Calido's Son både idag och igår, så tar gärna uppdatering efter hans hoppning.
Det är lite roligt för jag var inte alls tilltalad av Cayenne, medan resten av sällskapet älskade honom och hade honom som favorit. Jag tycker nog att han var en av dem som visade absolut bäst hoppning, men modellen tilltalade mig inte ändå. Det är verkligen subjektivt vad man gillar och inte. Det var väldigt tråkigt att inte få höra domarnas muntliga omdömen på plats, det var vi däremot alla överens om.
Agathon S
Snygg modell, såg väldigt okomplicerad och försiktig ut, trevlig utstrålning, han var positiv och visades mycket trevligt. Hängde ut tungan under hela passet däremot...? Såg ut som en hund, vet inte om den brukar göra det.
Vinnio II
Långlinjerad modell, kändes i början som att den "föll isär" lite när den blev spänd men det blev bättre under hela passet. Mer gas och energi i den här än i föregående hingst, han letade hinder. Bröt ut en gång (ryttarmiss?) men kom sen jättefint in i kombinationen och löste den perfekt. Gjorde en jättefin sista runda.
Crusader Ice
Fantastiskt fin hingst, skulle bli mycket förvånad om den inte godkänns. Rörde sig lätt i samtliga gångarter, såg mycket smidig och elegant ut på något vis, atletisk... Hoppade lätt och kvickt, mycket fina språng. Om något så såg den ut att "dippa" lite i framänden ibland och bli lite låg. Fick några rivningar sista rundan, inga grova grejor men det kändes som att den var lite trött? Mycket väl visad.
Intressant iakttagelse för jag gjorde exakt samma igår. Hästen är fantastiskt välriden, det är en fröjd att se ryttaren. Däremot fick jag _känslan_ av att den inte är byggd lika mycket i uppförsbacke som vissa av de andra hingstarna, utan att det krävs mer ridning för att få den i balans.Såg film på Crusader Ice, tyckte också den såg atletisk ut, väldigt trevlig. Det enda jag funderade på är om den i grunden har lite svårt att hamna på bakbenen, men om den är så välskolad att det inte märks så mycket? Vad var ditt intryck som har sett den IRL?
Intressant iakttagelse för jag gjorde exakt samma igår. Hästen är fantastiskt välriden, det är en fröjd att se ryttaren. Däremot fick jag _känslan_ av att den inte är byggd lika mycket i uppförsbacke som vissa av de andra hingstarna, utan att det krävs mer ridning för att få den i balans.
Vi var nyfikna på varför den inte visats fram tidigare som hingst och fick svar från en som har följt den på tävlingar och så att den har varit sen, och att det är först nu som den börjar bli färdig. Det kan nog stämma för den levererade en fantastisk första runda men såg lite trött ut andra och fick ett par skitpet. Jag är övertygad om att han kommer kunna gå hela vägen men att han behöver tid .
Vi fick inget utförligt svar på varför han inte varit färdig, nån annan med mer insyn här inne kanske vet, men det känns som att han kräver sin ryttare för att komma ihop sig och för att verkligen få till sprången. Intressant som sagt att vi gjort samma iakttagelse.Utan att veta kunde man ju tänka sig att en del av tiden har gått åt till att lära den hur den ska göra för att komma under sig och hamna i balans, och bygga upp styrkan för att orka göra det.
Men det kan förstås lika gärna vara att den inte varit mentalt redo och behövt tid för att mogna i huvudet och få lite rutin.