Gabby_Ossi
Trådstartare
Ooooh, Calido I - Stakkato - Contender, det är typ min drömstam!!!
Hoppast hoppast den blir godkänd! (och att den är bra förståss!)
Den är "gekört" i Hannover sedan innan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ooooh, Calido I - Stakkato - Contender, det är typ min drömstam!!!
Den är "gekört" i Hannover sedan innan
Den där seglade upp på Escudons lista! Det blodet hade nog passat henne tror jagOoooh, Calido I - Stakkato - Contender, det är typ min drömstam!!!
*edit: ser att den redan är godkänt i en hel rad med förbund, så då hamnar han direkt med på min lista över framtida potensiella hingstar att använda
Såg det nu, ändrade precis min kommentar. Vill ha!!!
Vem visar den? Antar att den kommer vara utlandsstationerad? (Har tyvärr inte tid o kolla upp den mer noggrant själv).Den är "gekört" i Hannover sedan innan
Vem visar den? Antar att den kommer vara utlandsstationerad? (Har tyvärr inte tid o kolla upp den mer noggrant själv).
Vem visar den? Antar att den kommer vara utlandsstationerad? (Har tyvärr inte tid o kolla upp den mer noggrant själv).
Kan man ha sånt flyt så vore ju det guld! Tack! Hade absolut inte vågat chansa på utlandsskick på den märren.Det är Schockemöhles, tror de brukar bli kvar på Flyinge om de godkänns här?
De unga hingstarna måste göra måste minst ett 14-dagars prov med en tillräckligt hög poäng för att få betäcka som 3-åringar, detta gäller i alla stora tyska avelsförbund.Sedan tror jag iof de måste göra någon slags flerdagarsprov för att bli fortsatt godkända i Tyskland också. Eller ja, det måste de, vet dock inte om de kan ha hunnit göra det ännu?
Jag bara måste gnälla lite. Varför börjar man kl 08 med veterinärbesiktning och exteriörbedömning av hingstarna när man inte ska visa någon uppsutten ridning under dagen (väl?). Tänker att det inte är speciellt publikfriande när vi t.ex. har 3,5 timmes körtid ner. Vi börjar 07 och kommer ändå att missa en hel massa hingstar, beroende på upplägget. Kör de veterinärbesiktning av samtliga hingstar först, därefter exteriörbedömning, eller blandar de?
Hur lång tid räknar de per ekipage? Är det inte typ 40 anmälda hingstar totalt? Låter som att det tar fasligt lång tid per ekipage då. Men OK, då är det mer förståeligt med starttid.Det pågår ju parallellt? De gör veterinärbesiktning ute i gången och sedan exteriör 10 min efteråt i ridhuset. De måste börja så tidigt för att hinna klart, lär ändå hålla på till kl 19 typ.
Hur lång tid räknar de per ekipage? Är det inte typ 40 anmälda hingstar totalt? Låter som att det tar fasligt lång tid per ekipage då. Men OK, då är det mer förståeligt med starttid.
Ok, tack för förklaring, då är det mer förståeligt med starttiderna.Det var 60 totalt men efter strykningar och iom ca 10 är Direktkvalificerade så tror jag det är strax under 50 som ska visas imorgon. Tror 10-15 min per häst plus att de ska gå på ring. Och så behöver domarna lite pauser. Efter bedömningens slut har AVN några timmars jobb till innan nästa dags bedömningar som börjar lika tidigt.