Tror inte någon hittills lagt ut film på Donkey Boy's ritt
Jag tyckte det var så trevligt att se en ryttare som red lätt! Jättefin hingst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte någon hittills lagt ut film på Donkey Boy's ritt
Har en treåring hemma hälften fullblod hälften halvblod.Den trevligaste ovh mest positiva häst jag fött upp.Mkt tack vare fullblodsinslaget!
Förstår öht inte heller vad xx-blod har i SWB aveln att göra. Än mindre idag.
Min erfarenhet av SWB/xx-korsningar är långt ifrån positiv heller, det blir bara nervvrak för hela slanten.
Kan ta min egna Herr Häst som ex. 62,5% xx och 37,5% hannoveranare, född i Sverige med totalt okända papper. Okej, man kan väl kalla honom hyfsat lätthanterad. Men tittig som in i Norden. Vill det sig riktigt illa tar det 10 min att gå de typ 100 m ridhus-stall bara för att han måste stanna och titta varan meter.
Känslig, men samtidigt tung i ridningen, som verkligen kräver sin ryttare. Man lär sig absolut att uppskatta honom, men hade jag varit testryttare hade jag nog gett max 6 poäng på temperament.
Detta är ingen negativt menat mot min lilla älskling - jag försöker bara vara objektiv
Alltså jag gillar fullblod. Skarpt! Men Bosuns Watch - jag undrar fortfarande varför? Han rör sig som sagt inte särskilt roligt, han är inte speciellt kul exteriört så vad är det han ska tillföra? Jag förstår verkligen inte.
Sen undrar jag lite hur du vet att den är trevlig och positiv just pga fullblodsinslaget? =)
Var LadyKiller xx?!xx blodet har massor i SWB aveln att göra. Ska vi ha fälttävlanshästar som kan stå sig i konkurrensen ska de vara högt i blod och då måste fullblodet in.
Du har din häst som ett misslyckat exempel, men halvbodsaveln hade varit rätt mkt fattigare utan fullblod i stil med LadyKiller eller Lauries Crusader
Var LadyKiller xx?!
Visste jag inte!
Håller med dig till viss del, men idag när hlb hingstarna redan är så nätta med så högt blod förstår jag det faktiskt inte. På 60-, 70- och 80-talen, fine, men nu år 2016 förstår jag inte vad man ska med massa xx till i SWB aveln.
Jag tycker fortfarande att RÄTT fullblod är bra för SWB aveln. Men den som visades nu var inte mycket att hänga i julgranen.
+1 på detta
Jag känner mig inte heller frågande till fullblod i SWB-aveln utan mer frågande till just detta fullblodet, det måste ju finnas andra fullblod som antingen rör sig bättre eller iallafall har visat prestation? Vad tänkte man att denna skulle förbättra?
Klart fullblodet har sin plats i dagens swb avel. Jag gillar nog mer riktiga fullblod, dom är inte ett dugg tittiga eller nervigt... Dagens halvblod är det däremot ^^
Men det ska vara rätt fullblod och inte nått kackel givetvis.