Bruksprov SWB 2016

Perfekt med Total Hope? med europas bästa aktions ryttare vilket syntes med test ryttarna och stort huvud och liten men otroligt rörlig.
Perfekt har jag inte skrivit men jag tycker att det är kul ja..
Visst han kunde varit snyggare men jag tycker att han har en härlig gång. Storleken är däremot perfekt för mig som har ett sto som mäter 1.73 och lämnar stort. Jag överväger faktiskt att lägga honom på mitt mindre sto också något år. Gör inget om det blir en lite mindre häst, framförallt om det blir ett sto. Sen tycker jag nog att det mest intressanta med honom stammässigt är hans mamma. Inte alla hingstar som har en mor som går GP. Vi får väl se, kanske det bara är tack vare sin duktiga auktionsryttare som han går så bra. ;)
Sibelius är också en intressant hingst av mindre modell.

Jag hör till dem som gillar Total Hope, men vi har inte sett vad han lämnar ännu, inte heller storleksmässigt. Nära i stammen finns b la Totilas 170 cm, Don Schufro 171 cm och Gribaldi 172 cm, jag vet inte hur hög mamman är, men hon ser inte så liten ut under Isabell.

Jag är fortfarande nyfiken på Total Hopes ben. 7.5 i poäng men bara negativ kritik om benen.
Biljarderar Skovens Rafael mycket fortfarande? Såg honom en gång som yngre och det är en kanonfin hingst men han biljarderade ordentligt och det stod ingenting alls om det nu.

Mr Vain ska jag kika närmare på, trevligt med hopphingstar som kan röra sig också.

Zafferano skulle jag i dagsläget endast använda pga färgen tyvärr och det är ju ingen bra anledning men ska absolut hålla koll på hur han utvecklas men hoppas fortfarande på att Sir Donovan visas igen då han nog passar mitt sto bättre både typ och stammässigt.

Senast ändrad:
Måste säga att de två i mina ögon bästa treåringar tyvärr inte gick igenom och den ena eftersom den skadade sig I boxen och den andra är illusion som jag hoppas kommer nästa år!

Måste säga att de två i mina ögon bästa treåringar tyvärr inte gick igenom och den ena eftersom den skadade sig I boxen och den andra är illusion som jag hoppas kommer nästa år!
Tror också att Illusion kommer tillbaka med besked nästa år om allt löper på som det ska. :)

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 878
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar