Bruksprov SWB 2017

Jag tycker det var lite underligt att inte Casallto och Carpenter blev godkända- de två var mina favoriter av treåringarna. Baloue fattar jag faktiskt inte - han trasslade och hoppade skit men fick flera chanser och då gjorde han två fina språng

Carpenter hoppade ju jättefint och han är verkligen en fin hingst med ett bra möderne. Tror att han hade passat många ston. Konstigt att han ej blev godkänd, men det är ju inte vi som bestämmer utan AVN.

Ska bli spännande att se vilka 4-5 åringar plus prestationshingstar som blir godkända. Och vilka som blir bruksprovsvinnare.

Carpenter hoppade ju jättefint och han är verkligen en fin hingst med ett bra möderne. Tror att han hade passat många ston. Konstigt att han ej blev godkänd, men det är ju inte vi som bestämmer utan AVN.

Ska bli spännande att se vilka 4-5 åringar plus prestationshingstar som blir godkända. Och vilka som blir bruksprovsvinnare.

Jag tror på Ironman och Ike som bruksprovsvinnare.

Av fyraåriga gångartshästar tror jag på Conde Nord och Ironman. Av fyraåriga hopphästar tror jag på I'm very Special och Ike, kanske MrVain GJ - han var rätt stökig och busig, det beror på hur ryttarna uppfattat honom, men jag är inte övertygad.

Jag tror att Dragon Welt och kanske Harlem blir godkända av femåriga gångartshästar. Jag tror att Quintet och kanske Cayenne de Clarence blir godkänd av femåriga hopphästar.

Jag hoppas och tror att Crusader Ice blir godkänd - kanske även Vinnio II - särskilt om man är sugen på Verdiblodet - tror den har större chans än fyraåringen e. Verdi

Åh sjutton, vare sig Don F eller First Love

jag är inte förvånad.
Don F var överbyggd och jättelångsamma bakben, urtrist galopp.
First Love trodde jag mer på, men gillar personligen inte hans typ, för stor, för mkt massa på en treåring, även om han är mjuk och rörlig så är han ...trist

Var det någon som såg total hope i hingstklassen och kan uttala sig något om hur han utvecklats?

Eftersom jag sitter på mobilen (länken till hingstklasserna fungerar inte då), måste jag fråga.

Visst var det Casanova Hästak som hoppade först? Som bara hoppade första omgången? Isåfall är det iaf en hingst jag gillar hittills som blivit godkänd. ;)

en hingst som känns väldigt överladdad, men sen är han ju inte så gammal heller, tycker att ryttaren hanterar det jättebra.

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix