Bruksprov SWB 2017

Mr Vain enligt mig: han kan ju hoppa, absolut, det såg man nu. Men räcker det? Jag personligen har lite svårt för hans galopp.

Jag gillade faktiskt den här Copycat, men har inte sett honom på tidigare visningar. Han var mer den typ av häst jag gillar, och såg ut att kunna hoppa stort och dessutom väldigt kvick.

Alltså wow, den häst hästen är ju som en helt annan häst under Jens. Otroligt trevligt att se, och bara 4 år dessutom.

Håller med om Conthallon Rouge!
Såg fantastiskt trevlig ut men för mitt sto blir det Cosmeo Hästak i år. Gillar honom och han är liten och nätt vilket behövs till mitt rätt maffiga sto.

Nu kommer en förhandsfavorit.
Balou lämnar ofta otroligt trevliga hästar, stark genotyp.
Ska bli intressant att se den här hästen nu.

Var han efter Baloubet? Trodde det var Balou, men han är ju lika trevlig.
Nu tyckte jag däremot inte att den här avkomman var så jättespeciell efter att ha sett hoppningen. har ju inte sett den tidigare heller.

Oavsett vilken Balou du menar (en är son till Baloubet och den andre son till den förste) så är de ju väldigt olika hingstar tycker jag. Denna (Cayenne de Clarence) är i min mening en kopia av sin far.

Conthallon rouge var den sista jag såg och såg fint ut. Trevligt med en ryttare som rider lite frammåt också, tyckte den kom bra till sin rätt nu.

Oavsett vilken Balou du menar (en är son till Baloubet och den andre son till den förste) så är de ju väldigt olika hingstar tycker jag. Denna (Cayenne de Clarence) är i min mening en kopia av sin far.
Jo visst är det två olika hästar, men bägge två har stark genotyp, vilket syns tydligt på avkomman även här. Jag gillar bägge hingstarna, den sistnämnde än mer. Jag har haft turen att få rida hästar efter Baloubet, samtliga har varit kloka och trevliga individer. Balous avkommor har jag sett en hel del, och dom faller mig mycket i smaken, dessutom tycks dom alla ha en röd linje rakt igenom. Mycket tack vare Baloubet.

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
73 834
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 902
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama