Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Jag hittade inte mitt häfte med resultatet från förra årets bruksprov, men jag minns att Impuls saknade den extrapoäng i härstamningskolumnen som många importer hade.

Borde han inte fått åtminstone 0,5 poäng för sin elitpremierade pappa som gått svår internationell dressyr?

Var inne och kikade på Euipe (resultaten ligger kvar där), och han fick full härstamningspoäng, däremot fick han inte extra poänget som domarna har att dela ut om de anser att de har något extra att tillföra aveln antingen själv eller för att de tex är ur en stam som inte finns representerad här tidigare.

Ängagården ser det ut som,står med i deras hingstprogram..mycket intressant hingst:love:

Ängagården har haft med Don Laurie i sitt hingstprogram i flera år, det är nog därför han är med där. Antar att den inte är uppdaterad för årets hingstar än?

Trevlig härstamning onekligen :d , men har inte heller hört något om avkommorna tyvärr.

Ängagården har haft med Don Laurie i sitt hingstprogram i flera år, det är nog därför han är med där. Antar att den inte är uppdaterad för årets hingstar än?

Trevlig härstamning onekligen :d , men har inte heller hört något om avkommorna tyvärr.

Dom uppdaterade 10/1 o det står att han ska stå i sverige,det tror jag inte har vatt så förut,tror han stod på importsemin då...

Har sett några på video på nätet, men inget som har imponerat. Det är märkligt vad genlotteriet kan slå olika.

*KL*

ingen som vet ngt mer om Undercover!?

Cartier saknas väl !? Den Eklunda ska ha!? Varför??
Den ville jag juh se!:confused:

Schwartz Gold har inte rosat marknaden precis,har tävlat mycket i Skåne o rivit det mesta som kommit i hans väg på hoppbanorna.Där får nog Flyinge försöka hitta ngt annat om de vill ha en godkänd Stakkatoson.Kanske lättare att importera från tex Stalypso som verkar vara en superindivid.

Låter inte lovande ;) Men men, han kanske mognar:D

Han ska stå i Sverige.

Intressant :)
Nu ska jag inte vara sådan, utan det är mer en fråga. Kollade på filmerna på honom i trav och det såg inte ut som han hade en fantastisk bakbensaktivitet, såg jag fel?
Mycket intressant stam gar han iallafall..
Ulrika

Intressant :)
Nu ska jag inte vara sådan, utan det är mer en fråga. Kollade på filmerna på honom i trav och det såg inte ut som han hade en fantastisk bakbensaktivitet, såg jag fel?
Mycket intressant stam gar han iallafall..
Ulrika

Lite min reflektion också. Undersatta visserligen, men lite passiva. Jag tycker hela rörelsemönstret är så likt Londonderry - kolla och jämför!

*KL*

Cartier saknas väl !? Den Eklunda ska ha!? Varför??
Den ville jag juh se!:confused:

Jag pratade med Ekelunda för några dagar sen.
Cartier är tydligen redan visad för nämnden och godkänd. Han skulle tävlas lite till innan han kommer till Sverige, det är därför.

Synd, för jag hade också velat se honom!

ok, va bra :)

fast de hade vart riktigt skoj att se honom live!

Ja, men det är ju bra att han är godkänd!

Verkar mkt intressant tycker jag. Skall på ngt sätt försöka ta mig en titt på honom när han kommer till Eklunda eller tävlar tror jag:love:

Lite min reflektion också. Undersatta visserligen, men lite passiva. Jag tycker hela rörelsemönstret är så likt Londonderry - kolla och jämför!

Jag var nästan rädd för att skriva det.. Har faktiskt inte funderat på Londonderrys rörelsemönster(mest funderat på hopphingstar förr), finns det en länk till någon film?

En annan sak jag har funderat över, är när man kollar hopphästar, en del har ju en enorm bakbensaktivitet (alltså nästan för mycket), hur kommer det sig? Alltså..hur blev det så? ;)
Ulrika

Jag var nästan rädd för att skriva det.. Har faktiskt inte funderat på Londonderrys rörelsemönster(mest funderat på hopphingstar förr), finns det en länk till någon film?

En annan sak jag har funderat över, är när man kollar hopphästar, en del har ju en enorm bakbensaktivitet (alltså nästan för mycket), hur kommer det sig? Alltså..hur blev det så? ;)
Ulrika

Kolla på www.flyinge.se, om Londonderry. Det är sjukt likt!

Han finns på flyinges hemsida under internationella topphingstar.

sara-ida var visst snabbare... :-)

Jovisst är det bra att han är godkänd! ;) Det var inte så jag menade, utan bara att det var synd att man inte får se honom på bruksprovet. Men jag funderade också på att åka till Ekelunda och kolla på honom, för han är en av dem jag funderar på till mitt sto.

Jag ska erkänna att jag inte blev impad där heller.. Men däremot blev jag lite impad av Rotspon.. Precis sådan som jag vill ha! Suck..
Ulrika

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka