Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Mycket intressant att se Waldhofs uppdaterade hemsida, men var det inte de som hade Mr Carrera xx förra säsongen? Var kommer han finnas i år?
U

Tror att det var extrapoängen för intressant stam som de flesta importerna fick.

Vet ej var han (Mr C) ska stå.

Don Corleone (e.D S-Corrado WL) tycker jag också är intressant. Han har sett så fin ut då han gick 4-års championat. Dessutom är ju Kalmia mormors mor.

Det ska bli spännande att se om Marlén får sin fjärde godkända son - vilket sto!

Det ska bli spännande att se om Marlén får sin fjärde godkända son - vilket sto!
Ja, lyllo de hingstar som får henne på betäckning! Kan ju inte bli dåligt verkar det som!

Vilka hingstar är Marlén mamam till. Tycker mig känna igen namnet.. Men det står helt still.
U

Camaro e.Chapman, Moliere e.Midt West Ibi Light och Davinci e.Davginon. Dessutom har hon lämnat en drös med bra ston.

Schwartz Gold har inte rosat marknaden precis,har tävlat mycket i Skåne o rivit det mesta som kommit i hans väg på hoppbanorna.Där får nog Flyinge försöka hitta ngt annat om de vill ha en godkänd Stakkatoson.Kanske lättare att importera från tex Stalypso som verkar vara en superindivid.

Tror att det var extrapoängen för intressant stam som de flesta importerna fick.

Om det är härstamningspoängen du menar så får de inte den för "intressant stam" utan för att det finns prestationer/meriter i den närmsta stammen (2 gen), 0,5 för pappans sida och 0,5 för mammans.

Jag hittade inte mitt häfte med resultatet från förra årets bruksprov, men jag minns att Impuls saknade den extrapoäng i härstamningskolumnen som många importer hade.

Borde han inte fått åtminstone 0,5 poäng för sin elitpremierade pappa som gått svår internationell dressyr?

Listar mitt här då

3 åringar

Darwin 2004 Don Frederico Wolke Weltmeyer
For Fun 2004 For Pleasure A Feeling Argentinus
Goetheburg 2004 Goethe Fleur du Lis Florestan I
Zurich 2004 Heartbreaker Rolide Voltaire

4 åringar

Callahan VDL 2003 Contendro Flair For Pleasure
Corlensky G 1101 2003 Cornet Obolensky A'pershing Arpeggio
Fetcher N (SWB) 2003 Feliciano Coritza N (32) Cortez
First Junior 2003 Fürst Heinrich Vadella Landadel
Highcruiser 2003 Hohenstein Landung Lauries Crusador xx
Krom TP 2003 K2 Piekfein Donnerhall
Sir Alex (SWB) 2003 Rambo Vanessa Vermouth

5 åringar

Carippu (SWB) 2002 Cardento Stand Up Stanford
Don Corleone (SWB) 2002 Don Schufro Corint Corrado WL
Schwarz Gold 2002 Stakkato Justin Julio Mariner xx
V. Carlos 2002 Ferro Fukarla Purioso

Prestations hingstar

Chain of Life xx 1989 Herat xx Midnight Child xx Mickey McGuire xx
Don Laurie 1999 Don Schufro Laura Lauries Crusador xx
Eko Sacher xx 2001 Final Appearance xx Eltsinea xx Groom Dancer xx
Jaguar Mail (SF) 1997 Hand in Glove xx Elvira Mail (SF) Laudanum xx
Roven xx 1990 Lefty xx Recamier xx Pretencioso x

Oj det blev visst några.

Don Laurie 1999 Don Schufro Laura Lauries Crusador xx

Detta låter som en superintressant kandidat till mitt sto :love: är det någon som vet någonting om honom??

Mycket intressant! :) Den måste jag titta extra på!

http://www.sporthorses-online.de/html/dressur/don_laurie/dressur_don_laurie.html

Don Laurie

Om jag inte har helt fel så har han ägts av Heike Kemmer (Bon Bonaparte). Varför säljer hon en sån här häst?

Jag tror inte att han har nedärvt sig särskilt väl. Har inte sett en enda avkomma som har riktigt bra gångarter.

Hans trav påminnner btw oerhört om Londonderrys! Man hade kunnat tro att det var samma häst, om det inte vore för den stora bläsen.

Hej!

Jo, Don Laurie ägs av Sosath. Men han är väl bara leasad hit vad jag vet, eller har köpts loss nu?

Mvh / Fia

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka