Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Jovisst är det bra att han är godkänd! ;) Det var inte så jag menade, utan bara att det var synd att man inte får se honom på bruksprovet. Men jag funderade också på att åka till Ekelunda och kolla på honom, för han är en av dem jag funderar på till mitt sto.

aha. Vad har du för sto? Är han "stor"? ser ej stor ut. Undrar vilka de kommer rek honom till...? Vad tror ni?

Finns bilder på eklundas hemsida,där står det lite om honom oxå,han är 169 hög,mycket fin hingst,lite dyr bara...:angel:

Det är synd att dom privata hingstägarna inte kan ha valmöjligheten med levande föl avgift...

Ingen som har funderat på Stokdals Livanos? Visst var det den Emma red i Falsterbo? Kan inte skryta med att jag exakt kommer ihåg hur gångarterna var, eller hur det såg ut exteriört, men jag kommer ihåg att jag tänkte "wow" när den hoppade... Men jag har nog inte sett den något efter Falsterbo, någon som har koll?

Stammen är väl heller inte too bad..?

Första strykningen är nu gjord på listan på ASVH:s hemsida: Hingsten Elfado e. Kostolany

Helen

Ängagården har haft med Don Laurie i sitt hingstprogram i flera år, det är nog därför han är med där. Antar att den inte är uppdaterad för årets hingstar än?

Trevlig härstamning onekligen :d , men har inte heller hört något om avkommorna tyvärr.
Men är det några som betäckt med honom i Sverige ännu? Är det därför man inte hört så mycket om honom, eller har detta redan visat sig på hans avkommor utomlands :confused:

*KL*

Någon som vet vilka ryttare/visare dom olika kommer ha ??

Hörde att Magnus Österlund att 4 att visa (detta var för 2 månader sen så alla kanske inte vart anm.), vilka mer än Can Man (?)?

*KL*

Någon som vet vilka ryttare/visare dom olika kommer ha ??

Hörde att Magnus Österlund att 4 att visa (detta var för 2 månader sen så alla kanske inte vart anm.), vilka mer än Can Man (?)?

Don Alfredo e. Dormello-Painters Row xx är på utbildning hos Minna, så jag antar att hon visar den.

Men är det några som betäckt med honom i Sverige ännu? Är det därför man inte hört så mycket om honom, eller har detta redan visat sig på hans avkommor utomlands :confused:

Enligt ASVH har Don Laurie inte betäckt några ston i Sverige -05 eller -06, men ser i en gammal kalender att han fick 3 ston -04. Inga avkommor att tala om i Sverige m a o.
Han gjorde sitt 70-dagarsprov hösten 2003, vilket i och för sig kan betyda att han har varit i avel innan också.

Var inne och kikade på Euipe (resultaten ligger kvar där), och han fick full härstamningspoäng, däremot fick han inte extra poänget som domarna har att dela ut om de anser att de har något extra att tillföra aveln antingen själv eller för att de tex är ur en stam som inte finns representerad här tidigare.

Det är ju grymt sorgligt om det var (som det verkar) att han inte blev GK ifjol! *suck* vi har ju snart inget svenskt kvar, o´ch jag hade gärna sett en master son här!! :love: shit, att vi inte värnar mer om det svenska!

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka