Bruksprov 2007

Sv: Bruksprov 2007

Synd att TipTop såldes utomlands, tycker jag! Däremot tror jag inte man behöver sörja över alla godkända master-söner som inte är i avel längre.

det gör jag heller inte, men jag tycker det är synd, eftersom det verkar som att den stammen inte var tillräckligt attraktiv för att bli gokänd, om det var enda (?!) anledningen till att han inte blev godkänd!

Åh! Vad kul att min stos pappa D-Day har två avkommor med till start.

Bogart (SWB) 2003 Biggles D-Ana D-Day Kristina Nilsson & YN Materialteknik AB Kristina Nilsson & YN Materialteknik AB

Labero (SWB) 2004 L'acteur Demona (50) (SWB) D-Day Bollerups Lantbruksinstitut Bollerups Lantbruksinstitut

Åh! Vad kul att min stos pappa D-Day har två avkommor med till start.

Bogart (SWB) 2003 Biggles D-Ana D-Day Kristina Nilsson & YN Materialteknik AB Kristina Nilsson & YN Materialteknik AB

Labero (SWB) 2004 L'acteur Demona (50) (SWB) D-Day Bollerups Lantbruksinstitut Bollerups Lantbruksinstitut

Inte avkommor. han är morfar.

*lån*

Har ni sett att det inte blir någon avelsshow i år:eek:
Enligt Ridsport säger ASVH att publiken ändå vill se de nygodkända hingstarna! Det stämmer ju inte, t ex för mig som åker 60 mil enkel resa, är det intressant att se så många godkända hingstar som möjligt! Och det är förstås ett ypperligt tillfälle för hingstägarna att få visa upp sina hingstar! Som stoägare skulle jag aldrig välja en hingst jag inte fått möjlighet att studera i levande livet!

Dessutom tar de inträde i år, samtidigt som det står i artikeln att testryttarna är det som drar mest publik medan läktarna i övrigt står halvtomma. Fattar någon hur de resonerat:confused:

*lån
Dessutom tar de inträde i år, samtidigt som det står i artikeln att testryttarna är det som drar mest publik medan läktarna i övrigt står halvtomma. Fattar någon hur de resonerat:confused:

Nej, särskilt inte hur de kan veta det i förväg.

Det jag tycker är tråkigt är om hingstlinjen han tillhör dör ut. Den startades redan med Printonan xx som var född 1904 och importerades 1908 och har ju varit så framgångsrik i generation efter generation. Det är Sveriges äldsta hingstlinje inom halvblodsaveln, Kyffhäusers är den näst äldsta, han kom 1929 och representeras idag av Lambourghini och Black Coffe.

Jag sätter mitt hopp till Impuls som är en värdig representant för Printonans hingstlinje!

Det är väl baserat på tidigare erfarenheter, men hur tror de att det ska komma mer publik med inträde:confused:

Ytterligare strykning på deltagarlistan till bruksprovet: Cash 2004 Cassini I Undra II Calvados II är struken....

Det är väl för att det är första ggn jag har möjlighet att komma ner som det kostar pengar:smirk: .
Blir en dyr historia.
Bil 140mil tor, 1060kr hotell, 550 middag o 300kr biljett o katalog.
Sen mat.
Men jag hoppas det är värt varje krona.

Men har ni kommit fram till någon typ av Buketräff(som jag missat)?
Vore kul att få ansikte på nicken.:p

Det är väl baserat på tidigare erfarenheter, men hur tror de att det ska komma mer publik med inträde:confused:

Tidigare erfarenheter säger ju inte att det skulle bli så i år. Inträdet tycker jag är helt fel, tror dom missar mkt folk på det.

Blir en dyr historia.
Bil 140mil tor, 1060kr hotell, 550 middag o 300kr biljett o katalog.
Sen mat.
Men jag hoppas det är värt varje krona.
Detta säger väl litegrann om att man verkar glömma att alla uppfödare inte bor i skåne...Dessutom så borde man ge rabatt till enskilda medlemmar så att det lönar sig att vara medlem i förbundet :( Nä, dom får bakläxa på detta :smirk:.

Helen

Ja, fast artikeln var skriven i nutid, så det blev väldigt konstigt. Hade varit bättre att förtydliga att det rörde sig om förväntningar. Har aldrig varit där tidigare, men är mycket upprymd inför mitt första besök!! :bump:

Det är ju grymt sorgligt om det var (som det verkar) att han inte blev GK ifjol! *suck* vi har ju snart inget svenskt kvar, o´ch jag hade gärna sett en master son här!! :love: shit, att vi inte värnar mer om det svenska!

Instämmer fullständigt. Tycker Impuls verkar trevlig på pappret iallafall, någon som vet vad han fick för exteriörbedömning förra året?
Ulrika

Liknande trådar

Avel Årets bruksprov hålls på Strömsholm 17 - 22 mars Anmälningarna till årets bruksprov har öppnats och flera hingstar är redan anmälda. A...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Görel
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 513
Senast: Freazer
·
Avel Nu har anmälningarna till årets bruksprov öppnats! Det kommer att hållas på Strömsholm 18-24 mars. Det är redan ett gäng som anmälts... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 407
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka