Singoalla
Trådstartare
Senaste tre veckorna har Bruce börjat vakna kring 05.00 varje morgon. Tidigare sov han nästan alltid tills min klocka ringde på vardagarna, och då fick man släpa upp honom. Alternativt vaknade av sig själv vid 8-9 på helgerna om vi tog sovmorgon. Eftersom han alltid är väldigt kissnödig på morgonen så måste jag släpa mig upp och gå ut med honom när han vaknar. Jag har försökt lägga honom på min mage och "hålla fast" honom så att han kanske somnar om, men det är omöjligt. Har han väl vaknat så ska han upp. Ibland lyckas jag få honom att somna om en liten stund men det är oftast bara några minuter innan han kvicknar till igen och vill ner från sängen. Det brukar börja med att han byter plats i sängen några gånger kring 4.00 - 4.30 tiden. Då börjar han böka runt och vill ena minuten ligga under täcket. Andra minuten på huvudkudden. Fem minuter senare vill han ligga på täcket. Sen in under täcket igen. Så håller han på så tills hans tillslut vid 5 vill ner från sängen.
Jag går alltid ut med honom det sista jag gör innan jag somnar, och det kan verkligen variera. Ibland är det kl. 22 vissa vardagar och ibland så sent som efter midnatt. Men även när vi är uppe sent och tar en midnattspromenad så vaknar han vid 5. Matte börjar bli riktigt utmattad efter tre veckor utan sovmorgon Någon som har någon ide varför hans beteendemönster har förändrats? Han sover som ni förstått i sängen, kan det vara att det börjar bli varmt ute och således även i lägenheten?
Någon som vart med om något liknande eller har några tips? Han är 7,5 månad nu och har inte vaknat såhär tidigt sen han var pytteliten valp.
Jag går alltid ut med honom det sista jag gör innan jag somnar, och det kan verkligen variera. Ibland är det kl. 22 vissa vardagar och ibland så sent som efter midnatt. Men även när vi är uppe sent och tar en midnattspromenad så vaknar han vid 5. Matte börjar bli riktigt utmattad efter tre veckor utan sovmorgon Någon som har någon ide varför hans beteendemönster har förändrats? Han sover som ni förstått i sängen, kan det vara att det börjar bli varmt ute och således även i lägenheten?
Någon som vart med om något liknande eller har några tips? Han är 7,5 månad nu och har inte vaknat såhär tidigt sen han var pytteliten valp.