Panzerkat
Trådstartare
Sv: Bröstvårtekänsel...
Jo, det är ju därför det är ganska svårt att ta upp ämnet Visste inte vad jag skulle få för reaktioner här.
Det där är mycket intressant. Jag har själv anat att bandet måste stärkas mycket mer om man ammar...det är nog delvis därför det oroar. Om jag inte kunde amma för att jag blev rädd för saken, så skulle jag nog gå miste om en stor del av relationen med barnet.
Kloka svar från dig
Jag är typ den mest oroade personen på denna jord, är det inte det ena, så är det nåt annat..jag tror att jag är rädd för att bli som min mor. Suck
Jag tycker det är tragiskt och fruktansvärt ifall vårt samhälle har blivit så förstört att kvinnor avstår från att amma sina barn i all välmening eftersom de är rädda för att deras naturliga känslor eventuellt skulle vara fel.
Jo, det är ju därför det är ganska svårt att ta upp ämnet Visste inte vad jag skulle få för reaktioner här.
Närhet, anknytning (som underlättas av amning) väcker känslor! Så är det bara.
Det där är mycket intressant. Jag har själv anat att bandet måste stärkas mycket mer om man ammar...det är nog delvis därför det oroar. Om jag inte kunde amma för att jag blev rädd för saken, så skulle jag nog gå miste om en stor del av relationen med barnet.
Men om vi tvivlar på våra egna känslor (ifall de är rätt eller fel) försöker vi skydda oss från att känna. Vi vill känna lite lagom bara. Och effekten blir att vi distansierar oss från våra barn (och varandra överhuvudtaget).
Kloka svar från dig
Jag är typ den mest oroade personen på denna jord, är det inte det ena, så är det nåt annat..jag tror att jag är rädd för att bli som min mor. Suck