Bröstpiercing

En liten uppdatering :D
Den högra läker jättefint, vänster kleggar lite :yuck:.

Går tyvärr? mycket i sportbh på jobbet och när jag tränar, skulle behöva hitta nåt luftigare till jobbet...

En liten uppdatering :D
Den högra läker jättefint, vänster kleggar lite :yuck:.

Går tyvärr? mycket i sportbh på jobbet och när jag tränar, skulle behöva hitta nåt luftigare till jobbet...
Aa jag tror att det är bra att hålla det luftigt / bomullstyg när det gäller läkningsperioden. (jag har dock endast haft en navelspiercing och KAN ha fel)

Men det jag undrar kring piercing igenom bröstvårtan, kan man fortfarande amma ett barn efter man har tagit piercingarna?

(Edit: Oj, såg att det var en äldre tråd då vet du nog nedan lite, men kanske bra info för någon annan. :o :D)

Jag läste på sidan där jag har piercat mig på sistone, där stod det följande:

"Läketid: Vanligtvis 2 - 3 månader för män, 3 - 5 månader för kvinnor, men kan även ta längre tid
Smycke: Ring eller barbell i titan, tjocklek 1.6 mm

I bröstvårtorna sätter man oftast i barbeller som första smycke, och piercingen görs oftast horisontalt även om diagonal och vertikal placering även är möjlig. Vertikala piercings kan ibland vandra och vrida sig och till slut bli lätt diagonala.

Det är viktigt att vara noga med var man placerar sin bröstvårtepiercing, speciellt när man ska göra det i båda bröstvårtorna. Det är också viktigt att piercingen görs genom centrum av bröstvårtan; en horisontell piercing som sitter längre ner får vårtan att peka uppåt medan en ovanför får den att peka neråt. Normalt görs en bröstvårtepiercing längst in på vårtan närmast vårtgården, men oftast är manliga bröstvårtor så små att det är lämpligt att göra piercingen strax bakom vårtan. Valet av smycke är avgörande för hur bröstvårtan läker. En bröstvårta kan ta lång tid på sig att läka, följ skötselråden noga och håll smycket rent!

Om det inte vill läka kan det vara en god idé att byta behandlingsmetod eller rengöringsmedel. Uppbyggnaden av vävnad runt piercingen gör ofta att vårtan ökar lite i storlek. Kvinnliga bröstvårtor kan ibland läka långsammare än mäns p.g.a. hormonrubbningar som ingår i den menstruella cykeln.
Många undrar över amning när man har ett smycke i bröstvårtan och naturligtvis rekommenderar vi att man tar ut sitt smycke när man ammar för att sedan sätta tillbaks det. Detta är det enklaste sättet och det är heller inget problem under förutsättning att bröstvårtan är ordentligt läkt. Det är inte att rekommendera att skaffa en piercing under graviditet eller amning. För både kvinnor och män kan den erotiska känsligheten ökas utav piercingen.

Smycken som passar bra till bröstvårtor är först och främst den traditionella barbellen eller någon variant av ring, t.ex. ballclosurering, segmentring eller hästskobarbell. När det är läkt kan man dekorera sig ytterligare genom att sätta en bröstsköld utformad som en sol, stjärna etc. Sköldarna hålls på plats med en barbell."

Aa jag tror att det är bra att hålla det luftigt / bomullstyg när det gäller läkningsperioden. (jag har dock endast haft en navelspiercing och KAN ha fel)

Men det jag undrar kring piercing igenom bröstvårtan, kan man fortfarande amma ett barn efter man har tagit piercingarna?

Får nog ta en sväng på stan och leta nån luftigare bh :) vädrar dom iallafall så fort jag kommer hem.

Ingen aning om amning.. men låter vettigt det @RedHyuuga la in :)

Väcker liv i en gammal tråd, istället för att skapa ytterligare en tänker jag. :)

Jo, jag har i flera år brukat köpa lösa delar till mina bröstpiercingar på ett sommar-event här uppe, men i år fanns de inte kvar :(

13592317_10153768139200678_1157000044828795378_n.jpg

Det är "knopparna" på stavarna jag har brukat köpa alltså och varför jag behöver fler är för att några av de rosa "blingen" har trillat av. Jag har inte sett just dessa någon annanstans och tänkte höra ifall någon vet vart jag kan hitta? Staven är 1,2 tjock (inte 1,6). Eller tror ni det blir bra ifall jag kan hitta rosa bling och så limma fast själv? Hittade på en sida, men vet inte om stenarna är för stora, men kunde ju beställt o provat....

Hoppas dina piercingar har läkt fint btw, @pepp? :D

Har ni? Gjorde det skitont? Har börjat bli väldigt sugen..
Har nog rätt okänsliga tuttar (kan vrida om ordentligt innan det gör ont :o )

Hur svårläkt är det egentligen? Har ett jobb där jag rör mig mycket plus att jag tränar (sportbh på båda ställen..)

Det kändes, men det gick fort. Min läkte ovanligt snabbt. Hade inga problem med infektioner osv. Har haft den nu i 8 år aldrig krånglat.

Väcker liv i en gammal tråd, istället för att skapa ytterligare en tänker jag. :)

Jo, jag har i flera år brukat köpa lösa delar till mina bröstpiercingar på ett sommar-event här uppe, men i år fanns de inte kvar :(

13592317_10153768139200678_1157000044828795378_n.jpg

Det är "knopparna" på stavarna jag har brukat köpa alltså och varför jag behöver fler är för att några av de rosa "blingen" har trillat av. Jag har inte sett just dessa någon annanstans och tänkte höra ifall någon vet vart jag kan hitta? Staven är 1,2 tjock (inte 1,6). Eller tror ni det blir bra ifall jag kan hitta rosa bling och så limma fast själv? Hittade på en sida, men vet inte om stenarna är för stora, men kunde ju beställt o provat....

Hoppas dina piercingar har läkt fint btw, @pepp? :D

Dom har varat lite till och från och fått nån slags finne vid ena. Men men dom kämpar på :D

Jag fick plocka bort min (hade bara ena) under graviditeten, brösten svullnade för mkt och det gjorde bara ont istället.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 055
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka