Bröstpiercing

pepp

Trådstartare
Har ni? Gjorde det skitont? Har börjat bli väldigt sugen..
Har nog rätt okänsliga tuttar (kan vrida om ordentligt innan det gör ont :o )

Hur svårläkt är det egentligen? Har ett jobb där jag rör mig mycket plus att jag tränar (sportbh på båda ställen..)

Har ni? Gjorde det skitont? Har börjat bli väldigt sugen..
Har nog rätt okänsliga tuttar (kan vrida om ordentligt innan det gör ont :o )

Hur svårläkt är det egentligen? Har ett jobb där jag rör mig mycket plus att jag tränar (sportbh på båda ställen..)
Ska du göra i en eller båda? Är lite sugen på att göra båda

Jag har i båda, jättefint tycker jag (förstås;)) :love:. Jag gjorde först i ena, sen andra ett tag efter. Tycker inte det gjorde särskilt ont. Jag tränade dock ingenting då när de läkte vad jag minns... så det kan jag inte svara nåt om =). Minns inte hur lång tid det tog för dem att läka, men mina läkte okomplicerat iaf =).

//r

Gjort i båda samtidigt, gjorde inte alls ont jämfört med septum som var min värsta.. Bröstvårtorna sved bara till lite lätt, var lite jobbigt i början då läksmyckena var ringar och jag fastnade lite i kläder O_o. bytte till stavar efter 2v och de har känts färdigläkta sedan dess. Är några år sen nu jag gjorde dem.:love: Sportbh var lugnt från dag 1!

Gjort i båda samtidigt, gjorde inte alls ont jämfört med septum som var min värsta.. Bröstvårtorna sved bara till lite lätt, var lite jobbigt i början då läksmyckena var ringar och jag fastnade lite i kläder O_o. bytte till stavar efter 2v och de har känts färdigläkta sedan dess. Är några år sen nu jag gjorde dem.:love: Sportbh var lugnt från dag 1!

Septum var vidrig, jag svor och det kom tårar. Haha.

Då borde jag våga ändå.. hon har tid imorgon eller sen efter julhelgen. Kanske bäst efter allt festande...

Jag har i båda, jättefint tycker jag (förstås;)) :love:. Jag gjorde först i ena, sen andra ett tag efter. Tycker inte det gjorde särskilt ont. Jag tränade dock ingenting då när de läkte vad jag minns... så det kan jag inte svara nåt om =). Minns inte hur lång tid det tog för dem att läka, men mina läkte okomplicerat iaf =).

//r

Skönt! Borde våga tycker jag... hojj. Alltid lika nervös inför piercingar..

Neej, skriv inte så :arghh:. Jag har såhär vid 30 års ålder blivit sjukt sugen på en sådan :laugh:

Det är värt smärtan! Är så kort stund, känns som att det är nån slags nerv i just mitten som gör att tårar kommer? Var inte gråttårar om du förstår :D

Gjorde också min runt 30 ;)

Det är värt smärtan! Är så kort stund, känns som att det är nån slags nerv i just mitten som gör att tårar kommer? Var inte gråttårar om du förstår :D

Gjorde också min runt 30 ;)
Nån slags nerv låter ju... jätteskönt :p

Jag är inte en sån som har piercings tycker jag. Liksom inga tatueringar, inga piercings, ofärgat hår osv. Jag tänker att sånt är för coola människor :D

Nån slags nerv låter ju... jätteskönt :p

Jag är inte en sån som har piercings tycker jag. Liksom inga tatueringar, inga piercings, ofärgat hår osv. Jag tänker att sånt är för coola människor :D

Jag har ju visserligen tatueringar.. men tycker ofta septum är skitsnyggt på helt "naturliga" människor :)
Do it!

@pepp Som sagt, jag tror absolut du vågar dig på det, pepp! Men förstår hur du menar, alltid nervöst med piercingar... jag var inne ett tag på att göra en christina-piercing, men det blev aldrig nån... men kanske ändå? Nån som har/har funderat på en sån? I vägen om man cyklar mycket...?(om det är ok med en liten utveckling av din tråd...)

//r

@Niyama Jag har också haft septum. Ja det gjorde ont. Men det är ju en högst temporär smärta och det går fort. Så man får tänka på det :D

@pepp Do it! Knappast värre än septum :D och det går ju över. Sedan när har tillfällig smärta hindrat från kroppsutsmyckning :angel:

@Niyama Jag har också haft septum. Ja det gjorde ont. Men det är ju en högst temporär smärta och det går fort. Så man får tänka på det :D

@pepp Do it! Knappast värre än septum :D och det går ju över. Sedan när har tillfällig smärta hindrat från kroppsutsmyckning :angel:

Sant! Tycker av nån anledning att piercingar är mer nervöst än tatueringar.. känner mig mer utsatt :D

Har haft. Mina läkte aldrig (hade i båda) ordentligt. Började med ringar och bytte sen till stavar när det skulle vara läkt. Men det blev aldrig helt hundra och en dag fastnade jag med den ena i morgonrocken... Jag har nu ett fint ärr rätt över den ena bröstvårtan, den delade sig nästan helt och piercingen stod i princip rakt ut :arghh: Jag plockade ut båda två direkt efter det. Trots att det är tio år sedan jag tog ut dom har jag vita fläckar på var sin sida av bröstvårtorna där hålen har varit... Jag ångrar helt klart att jag gjorde dom (eller snarare blev övertalad till att göra dom...) :meh:

Det gjorde inte ont alls på mig, det kändes som någon nöp mig hårt bara :)
Jag var förvånad när han var klar liksom :D trodde nypandet var tången haha

Jag tog dock ut min rätt snabbt, tyckte den kändes för mycket och var i vägen. Bröstvårtan blev mycket känsligare för beröring, vilket ju iofs var gött emellanåt :p
Det tog längre tid för den att läka än andra piercingar jag gjort, men det berodde nog på att jag hade bh och tighta kläder fast det rekommenderades att inte ha det.

Jag har också ärr kvar, men det syns bara pyttelite, inget som stör mig alls :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 055
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka