bröst eller loksele

Sv: bröst eller loksele

kan så vara men däckelgjorden ska sitta ungefär som en sadel gjord medans bukgjorden ska sitta mycket lösare den ska i princip inte röra hästen för utom när den ska bromsa.

Problemet med bröstläget för din del är att dina hästar förmodligen inte har något eller är väldigt små bröstlägen, så om du tar och sätter vaddering så kommer bröstan förmodligen trycka på både strupen och bogspetsarna, vilket den kanske nu redan gör fast inte så mycket. Jag ska se om jag får tid i morgon så ska jag se om jag kan göra två bilder som visa lite tydligare.

Du lägger ner mycket tid på mig redan, kan inte begära att du ska sitta och rita också. Jag får tro på ditt ord eftersom jag inte har samma hästöga som du har. :)

Ja har du en lätt vagn kan du nog använda dom där, skitselarna:crazy:
Däckelunderlägg måste du ha, likaså baksele.
Fixa draglinor och svängel (på vagnen) fungerar skitselen hyffsat:grin:

Men dina ponnyer har inte plats för brösta, den kommer att ligga på bogspetsarna eller mot strupen, om inte båda:crazy:
Kan dock som sagt, funka ändå, om du har en mkt lätt vagn....

Inte funderat på loksele o fyrhjuligt?;) :bump: :angel:

Jag har ändrat mig fram och tillbaka över hur jag ska göra med den sista tanken är att ha bröstan till att köra liten och nätt vagn på släta grusvägar här hemma och köpa en loksele till när jag ska hjälpa sambon i skogen... Tror att det är det mest ekonomiska och ergonomiska jag kan fixa för mina pållar..
Har nu både baksele och däckelunderlag.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ändrat mig fram och tillbaka över hur jag ska göra med den sista tanken är att ha bröstan till att köra liten och nätt vagn på släta grusvägar här hemma och köpa en loksele till när jag ska hjälpa sambon i skogen... Tror att det är det mest ekonomiska och ergonomiska jag kan fixa för mina pållar..
Har nu både baksele och däckelunderlag.

:banana: Stämmer bra de! :idea: Lycka till!:D

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 777
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 757
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 087
Senast: Dopy
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 051
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Pizza (hemgjord)
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur