Sv: Att baka bröd ...
Vad jag ville veta, för att förtydliga det hela, var om det var skillnad på att använda vetemjöl special och vetemjöl special ekologisk.
Tråden var intressant, det mesta visste jag redan eftersom jag kors i taket nördat in mig lite i det här med mjöl och surdeg istället bara för att hals över huvud röra ihop något a la experiment grande luxe, som jag brukar göra.
Men vad jag fattar det som så är enda skillnaden att den ena är obesprutat och det är allt? Och att jag nog är kass i köket.
Skärpning nu, rågsurdegen är satt och mina andra stenmalda ekologiska mjöl ska få jobba. Vallby Sörgården och Wästgötarna är tillverkarna på mina rågmjöl. Vågade inte köpa Wästgötarnas vårvete eftersom jag inte riktigt visste vad det var, det stod ingen bra info på paketen och jag har inte läst om det tidigare. Har nog blivit lite feg efter allt hemskbakat i det här köket.
Jag säger så här - att A-K.Eng ska läsa tråden så behöver vi inte dra om samma sak en gång till!![]()
Vad jag ville veta, för att förtydliga det hela, var om det var skillnad på att använda vetemjöl special och vetemjöl special ekologisk.
Tråden var intressant, det mesta visste jag redan eftersom jag kors i taket nördat in mig lite i det här med mjöl och surdeg istället bara för att hals över huvud röra ihop något a la experiment grande luxe, som jag brukar göra.
Men vad jag fattar det som så är enda skillnaden att den ena är obesprutat och det är allt? Och att jag nog är kass i köket.