Tack!Absolut! https://brinkenbakar.se/knadfritt-grytbrod/ Brukar förresten aldrig vika det innan det ska ner i grytan. Det blir bra ändå!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Absolut! https://brinkenbakar.se/knadfritt-grytbrod/ Brukar förresten aldrig vika det innan det ska ner i grytan. Det blir bra ändå!
Jag som inte har någon sonSka försöka att baka mer eget bröd helt enkelt. Detta var lätt och bra, har ett grytbröd som är lätt också, samt havrefrallorna du lämnat recept på.
Sonen har redan bestämt vad jag ska få i födelsedagspresent, men får den tidigare, så i maj när min riktiga dag är + mors dag vill han köpa något och undrade vad så tipsade honom om en gryta jag kan ha i ugnen för brödbak, men som är oval, och något mindre än den 5 liters jag har, istället för rund.Blir lättare att skära så blir mindre ursäkter för att baka så att säga. Ser fram emot det!
Man blir så glad när man lyckas!![]()
Men vilken god idé!!!!Jag som inte har någon sonlägger knådfritt grytbröd i två vanliga brödformar...
Mörk utsida på formen ger mörkare sidor på bröden än vad ljusa formar ger.Nu har jag bakat de enkla rostbröden enligt recept här. Eller förlåt. Jag hade i linfrö eftersom jag inte hade något annat och tänkte frö som frö.Det återstår att se om det är så dock, har ännu inte smakat!
Köpte linfrö till ett bröd enligt recept/instruktioner från denna tråden men har glömt vilket det var så tänkte jag kunde testa dem nu
De blev inte så fina, men jag hoppas att de blir goda ändå. Har två olika sorters brödform. En urgammal i teflon där teflonen inte fungerar så bra längre och en helt ny som användes första gången i dag, den är i ...aluminium tror jag, ljus. Hade bakplåtspapper i båda. Brödet i den ljusa formen är ljust på sidorna. Intressant skillnad faktiskt. Ska kanske försöka få tag i två nya formar i teflon istället, men den nya här kostade 49 kr på ICA, vill inte ge hur mycket som helst så har dragit mig för det. Men det har kanske betydelse för hur bra bröden blir?
Visa bifogad fil 163864
Kanske aningens kortare gräddning? Jag vet inte. Jag hade nog testat lika och sett hur det går om ingen annan har mer vetskap att bidra med.Men vilken god idé!!!!
Är det samma tid och allt sånt där eller gör du något annorlunda? Förutom stället du rent faktiskt lägger degen på alltså.![]()
Glädjande att han artats så bra och dessutom nu kan uppskatta det du gjort för att lotsa honom dit. Bara låt honom och njut av det.Min son känner stolthet i att jobba, tjäna pengar och att kunna köpa saker åt mig i julklapp och födelsedagspresent nu (fixade aldrig något tidigare direkt) och nöjde sig inte med att jag sa att det räckte med det jag redan skulle få, jag är faktiskt inte så materialistisk. Så jag låter honom hållas, jag tror det handlar om att få ge helt enkelt, och rädsla för att förlora den enda föräldern och viktigaste personen han har. Han känner att han har varit typ slarvig som tonåring med att uppskatta mig. Jag upplever det inte så, men han gör. Det gör mig ändå otroligt varm i hjärtat och jag vet att en hel del av mina prylar kommer hamna i hans hem längre fram i hans liv, så cirkeln sluts, så jag försöker att inte ha dåligt samvete.För övrigt så allt jag numera skaffar mig, mer eller mindre förstås, gör jag med åtanke på att det ska ha ett liv efter mig, hos mina barn företrädesvis, inte bara slit och släng eller bra att ha prylar.
Tack! Skönt när det slutar positivtGlädjande att han artats så bra och dessutom nu kan uppskatta det du gjort för att lotsa honom dit. Bara låt honom och njut av det.![]()
Det hade jag ingen aning om! Då är det mörk sida jag ska sträva efter. Det är en hårdare skorpa också, som jag upplevde gav en stadja åt brödet på ett annat vis än i ljusa formen.Mörk utsida på formen ger mörkare sidor på bröden än vad ljusa formar ger.
Men smart! Ska testa mig fram helt enkelt. Grytbröd ÄR smart och lätt, jag gillar inte att baka annars så föredrar det enkla med det!Kanske aningens kortare gräddning? Jag vet inte. Jag hade nog testat lika och sett hur det går om ingen annan har mer vetskap att bidra med.
Det är egentligen inte ett grytbrödsrecept som jag använder, utan dubbel sats av ett frallrecept. som jag dessutom modifierat för att få i grövre saker än bara vetemjöl. så jag är långt bortanför att ha någon 'normal gräddtid för grytbröd' att jämföra med.
Måste prova tipset @Crossline gav på morotsfluffisar. Här är ytterligare ett recept på morotsbröd.Sitter någon på ett lätt recept på morotsbröd?![]()
Detta brukar jag göra! https://www.coop.se/recept/morotsbrod-i-langpanna/Sitter någon på ett lätt recept på morotsbröd?![]()