Jag tänker såhär att man får självklart uttrycka sig på sitt eget sätt och naket är inte per automatik dåligt bara för att man är kvinna, men jag tycker inte detta handlar om nakenbilder som fenomen utan detta handlar snarare om signalerna. Britney har fortfarande många unga fans och hennes IG är offentlig. Nakenbilder är okej, men då kanske man ska publicera dem i en annan kontext och i en annan kanal som riktar sig till en annan målgrupp. Om ett ungt fan på låt säga 9 år försöker kopiera hennes bilder, fotar sig själv naken i badkaret och lägger ut på nätet med texten "I like to suck", hade man fått en bra känsla i magen då?
Jag tycker att ska man publicera den typen av bilder på nätet så måste man kunna resonera kring vilken effekt och spridning bilderna kommer ha i förhållande till den personen man är. Britney är en världskändis och kommer alltid vara oavsett vad hon vill framöver, hennes karriär har cementerat den kändisstatusen hon kommer ha för all framtid. Om man inte har den mentala förmågan att inse vilka konsekvenser oaktsamma publiceringar kan få så kanske man borde ha någon som sköter ens sociala medier åt en och hjälper en att vara som ett filter gällande vad som bör publiceras på ens offentliga kanaler och inte. Det är helt okej att publicera nakenbilder men som kändis bör man tänka ett extra varv kan jag tycka.