F
Fruentimber
Jag är förvånad över att de får ligga kvar på instagram. De brukar vara snabba med att plocka bort den typen av bilder.
Ja, det brukar de.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är förvånad över att de får ligga kvar på instagram. De brukar vara snabba med att plocka bort den typen av bilder.
För sig själv och för andra. Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Kroppslig frigörelse är komplex och specifikt i detta ärende är det ju inte det enda det handlar om här utan även andra faktorer som redan lyfts upp (tidig sexualisering, mental ohälsa, övergrepp etc). Men vi kan ju inte bedöma på vilken av dessa grunder hon gör det.
Överlag anser jag dock att man är fri att visa sin kropp som man vill för den man vill och att det absolut är en del av den feministiska kroppsliga frigörelsen. Att andra ser utesluter ju liksom inte frigörandet.
Ja, det brukar de.
Jag brottas själv mycket med det här.Spinner vidare. Jag tycker det är synd att kvinnlig sexualitet har blivit kidnappat av män. Att om man nu som kvinna tycker om sex, sexualitet, sexuella uttryck osv. så gör man det genast för att behaga män. Om man nu pratar om heterosex så blir ju män inblandade i det hur man än vänder och vrider på det men en kvinna kan ju faktiskt vilja behaga sig själv främst. Men heterokvinnors sexualitet blir alltid kopplat till male gaze vilket är synd.
Jag skulle nog vilja vända det lite, till att vara riktat mot patriarkatet. Har ofta tänkt att om vi (som samhälle alltså), inte kopplade ihop nakenhet med sex till den höga grad vi gör nu, skulle avklädda/lättklädda bilder på kvinnor antagligen inte vara riktigt lika kontroversiella som de är idag. Tänker att om man mer normalt utsätts för nakenhet, blir det inte lika spännande längre. Men hur vi ska komma dit, utan orsaka alltför mycket skada, det vet jag inte.Spinner vidare. Jag tycker det är synd att kvinnlig sexualitet har blivit kidnappat av män. Att om man nu som kvinna tycker om sex, sexualitet, sexuella uttryck osv. så gör man det genast för att behaga män. Om man nu pratar om heterosex så blir ju män inblandade i det hur man än vänder och vrider på det men en kvinna kan ju faktiskt vilja behaga sig själv främst. Men heterokvinnors sexualitet blir alltid kopplat till male gaze vilket är synd.
Jag skulle nog vilja vända det lite, till att vara riktat mot patriarkatet. Har ofta tänkt att om vi (som samhälle alltså), inte kopplade ihop nakenhet med sex till den höga grad vi gör nu, skulle avklädda/lättklädda bilder på kvinnor antagligen inte vara riktigt lika kontroversiella som de är idag. Tänker att om man mer normalt utsätts för nakenhet, blir det inte lika spännande längre. Men hur vi ska komma dit, utan orsaka alltför mycket skada, det vet jag inte.
Svårt att veta exakt hur mycket är "gener" och hur mycket är "kultur", och väldigt svårt att testa. Absolut borde inte sexualitet ses som något fult, på något sätt, men vad vi attraheras av och hur är jag osäker på om det enbart är gener. Själv skulle jag vilja se ett samhälle där vi har kläder mer för att skydda oss från väder och andra faror, och inte för att "gömma" oss.Både och kan jag tycka. Just nu är det ju väldigt laddat, vilket känns skevt. Samtidigt ser jag ju inte heller sexualitet som någonting fult och att vi blir attraherade av kroppar känns också till viss del fullt naturligt. Men visst, idag kan man ju inte ens se bröstvårtor genom tyg utan att tappa talförmågan och det är ju faktiskt märkligt att det blivit så.
Vi vet ju dock att det finns massor med kulturer där barbröstade kvinnor är norm, och bröst inte sexualiseras alls (som ett exempel).Svårt att veta exakt hur mycket är "gener" och hur mycket är "kultur", och väldigt svårt att testa. Absolut borde inte sexualitet ses som något fult, på något sätt, men vad vi attraheras av och hur är jag osäker på om det enbart är gener. Själv skulle jag vilja se ett samhälle där vi har kläder mer för att skydda oss från väder och andra faror, och inte för att "gömma" oss.
Spinner vidare. Jag tycker det är synd att kvinnlig sexualitet har blivit kidnappat av män. Att om man nu som kvinna tycker om sex, sexualitet, sexuella uttryck osv. så gör man det genast för att behaga män. Om man nu pratar om heterosex så blir ju män inblandade i det hur man än vänder och vrider på det men en kvinna kan ju faktiskt vilja behaga sig själv främst. Men heterokvinnors sexualitet blir alltid kopplat till male gaze vilket är synd.
Svårt att veta exakt hur mycket är "gener" och hur mycket är "kultur", och väldigt svårt att testa. Absolut borde inte sexualitet ses som något fult, på något sätt, men vad vi attraheras av och hur är jag osäker på om det enbart är gener. Själv skulle jag vilja se ett samhälle där vi har kläder mer för att skydda oss från väder och andra faror, och inte för att "gömma" oss.
Precis det jag var ute efter, lyckades bara inte få fram det.Inget är enbart gener men jag tycker nog ändå att det till viss del är normalt att attraheras av kroppar. Det vore ju dock önskvärt att vi kunde bli bättre på kontexten. Det är ju få som går runt och blir kåta på en nudiststrand vilket bör tyda på att vi är kapabla att skilja på sammanhang med och utan sex på tapeten.
Jag var tvungen att kolla och reagerade också på just de filmerna. Jag hoppas för hennes skull att det är något med ljus + vinkel mm som får det att se värre ut än vad det är.Jag följer henne inte men var inne och kollade nu och min spontana tanke är att nakenbilderna är någon slags försök till "amateur playboy" typ, man jagar uppmärksamhet på samma sätt som man gjorde på 90-talet, dvs ihoptryckta stora bröst rakt upp i kameran. Det jag reagerade mer över dock är filmklippen där hon dansar framför kameran i en dansstudio. Hon ser ut som en riktig pundare, sliten och glåmig, blicken är tom och sättet hon rör kroppen får henne att se påtänd ut. Jag skulle tro att hon både är psykiskt sjuk och har någon form av drogberoende.
Både och kan jag tycka. Just nu är det ju väldigt laddat, vilket känns skevt. Samtidigt ser jag ju inte heller sexualitet som någonting fult och att vi blir attraherade av kroppar känns också till viss del fullt naturligt. Men visst, idag kan man ju inte ens se bröstvårtor genom tyg utan att tappa talförmågan och det är ju faktiskt märkligt att det blivit så.
Skoluniform som bestod av löjligt kort kjol och djupt urringad skjorta som visade magen dessutom. Inte direkt en vettig skoluniform...När man pratar om Britney minns jag att jag tyckte det var lite osmakligt hur sexualiserad hon blev när hon slog igenom. Då var hon väl runt 17 år och i videon och framträdanden hade hon skoluniform. Jag minns hur det skrevs om henne och hur betydligt äldre män uttalade sig. Det känns så utstuderat att ha en tonåring i skoluniform... som att spela på någon sorts kliché sexfantasi om unga flickor.
Fast just bröstvårtor genom tyg har ju blivit ganska avdramatiserat senaste åren? Numera är det ju ganska vanligt att kvinnor inte använder bh.
När man pratar om Britney minns jag att jag tyckte det var lite osmakligt hur sexualiserad hon blev när hon slog igenom. Då var hon väl runt 17 år och i videon och framträdanden hade hon skoluniform. Jag minns hur det skrevs om henne och hur betydligt äldre män uttalade sig. Det känns så utstuderat att ha en tonåring i skoluniform... som att spela på någon sorts kliché sexfantasi om unga flickor.
Det är väl lite så jag känner också.Hon mår ju definitivt inte bra..
Jag tycker det inte jag ser det i Sverige speciellt ofta. Var dock i Paris i maj och det var väldigt många som inte använde bh, vilket syntes rätt tydligt.Hör det, men ser det i princip aldrig. Eller så är det att jag inte reagerar på det