Jag blev nekad sjukskrivning och fick ett brev samma dag som jag blev inlagd på sjukhuset där dom ansåg att jag var arbetsför och att min ersättning och sjukskrivning skulle avbrytas snarast. Det var en fredag kommer jag ihåg för jag försökte övertyga vården om att få vara hemma över helgen men då sa dom att dom inte kunde garantera att jag skulle överleva hela helgen. Samma dag fick jag alltså beskedet att FK ansåg att jag skulle jobba 100%.
Det jag gjorde då och som jag tänker att du kan göra (om du orkar, men det är värt slitet) var att skriva en överklagan där jag tog med allt det som läkaren och FK hade missat, skrev allt ur mitt perspektiv och förklarade läget och det gick igenom, jag fick min ersättning till slut.
Så även om läkarintyget är bristfälligt så kan det lösa sig i alla fall, det är inte kört och jag tror inte du behöver oroa dig, det är som
@mandalaki skrev inte lätt att fokusera och "prestera" under ett läkarsamtal när man mår dåligt. Du ska inte skuldbelägga dig själv för det att du inte fick fram allt du ville ha sagt för du gjorde så gott du kunde men förutsättningarna var inte dom bästa.
Jag hejar på dig och försök lita på att saker och ting ordnar sig, det känns inte så när man mår dåligt, jag är själv i en djup svacka, men det brukar lösa sig. Jag trodde ju till exempel att läkaren jag träffade i måndags skulle vägra skriva ett sjukintyg för sjukersättning (förtidspension)för att hen skulle tycka att jag var för frisk för det och att det var överdrivet men hon var istället förvånad över att det var så otroligt mycket i mitt liv som är problem och som inte fungerar så trots att vi inte hann med allt så skrev hon massor och det var liksom inte ens ett ifrågasättande från hennes del när jag frågade om intyget utan det verkade som en självklarhet.
Alla sa till mig att jag inte behövde oroa mig inför läkarsamtalet men jag trodde inte på dom. Jag har oroat mig för det här samtalet i månader nu, mer än 7 månader sen jag kom hem från behandlingshemmet och så blev det jätte bra. När man mår dåligt ser man verkligen allt i svart och tänker inte på samma sätt, man får försöka lita på dom omkring sig och ta en sak i taget.
Nu väntar dock en 4 månader lång process för mig för att se om det går igenom, så, så jobbigt att inte veta. Speciellt som det kommer bli katastrof om jag får avslag för då blir jag utan pengar i januari. Men jag försöker hålla hoppet uppe