Magiana
Trådstartare
Jag känner till internetterapi. Dessvärre är jag ganska tveksam till om kbt kommer att hjälpa i mitt fall. Jag har tidigare fått kbt mot både min panikångest och min blodfobi. Ingen av gångerna fungerade det tillfredsställande. Jag fick bakslag i båda fallen och kom inte vidare.Jag lämnar som vanligt tipset om Internetpsykiatrin. De är öppna för hela landet och har ofta ganska korta väntetider. Det tar in patienter som är ganska illa däran vad gäller depressioner så vitt jag vet. Dock så är det KBT, så den som föredrar någon annan skola kommer kanske inte bli nöjd, men eftersom det är internetbaserat och följer manualen så kommer behandlingen följa de senaste rönen vad gäller depressionsbehandling bättre än vad många psykologer kan få till i den "vanliga" verksamheten. http://web.internetpsykiatri.se/
Nu är det ingen ren depression jag har, utan en utmattningsdepression. Uppkomsten till detta är inte heller direkt jobbrelaterat. Kbt uppfattar jag som en ta-sig-i-kragen-terapi, vilket jag inte tror kommer att komma åt grundorsaken till att det har blivit som det har blivit.