urkella

Trådstartare
jag funderar på att betäcka mitt sto med briar men nu undrar jag bara om det går ihop... hon är efter Urbino-Herkules alltså har hon ju ren dressyr stam men hon är väldigt liten ca 160 och väldigt nätt i kroppen... :confused:

Blir säkert bra, Briar ger vad jag vet stora avkommor! Dessutom hoppar han även bra! Men hur är ditt sto i psyket? Briar verkar inte så lätthanterad, tittig och explosiv. Har inte Urbino gett många svåra avkommor? Nerviga och hetsiga.

Tror inte Briar är mindre lätthanterlig än många andra hingstar. Han är ju trots allt hingst och vad jag hört vill Jan Brink ha honom laddad på tävlingarna, men ibland blir det väl lite för bra. :eek: Känner inte till så många Brair avkommor, men de jag har träffat verkar ha ett trevlig temperament. :D

Jag tror att Briar blir jätte bra!
Var glad att du har ett urbino sto, dom brukar ge väldigt bra dressyr hästar!!
Titta på många bra dressyr hästar har urbino i sig.
Dom kan vara lite tuffa i början, men blir i regel mycket bra med rätt uppfostran.
Briar är väldigt trevlig hingst att hantera på marken/ i stallet, kan vara ladad vid ridning, men en dressyr häst för tävling behöver energi.
Har själv en Briar-Fontana-Urbino avkomma på ett år mycket bra psyke!!!
Lycka till!!! :D

Jag har bara träffat fina och trevliga briar hästar! =) Har hört att Briar ska vara väldigt snäll och lugn.. Tror det går mycket rykten om många hingstar.

Vi har en Briar-avkomma som har blivit stor och ganska så grov. Hon rör sig som en dröm och har ett mycket bra psyke och temperament, dock är hon ganska tuff och orädd. Briar bör passa ganska bra till ditt lite nättare Urbino sto.
Lycka till!!

Jag har sett och även ridit Briar avkommor, de blev stora! Men jättetrevliga! Lätthanterliga, smarta och bra exteriör och rörelser.
Det blir säkert jättebra!
Lycka till! :D

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka