Hanna Mattsson
Trådstartare
Likt en tjur?!Det tar man upp med kliniken då, som får se över sina rutiner och vad som hände vid detta tillfälle. Nu är ju ts inte nöjd med det.
Nej det är inte osmakligt att be dig stå för dina uttalande här i tråden så som alla andra gör. Du har ju kommit in likt en tjur i ett glashus och i stort sett proklamerat att värmedynor ska utrotas. Med dina ord så "måste det finnas" en lösning.
Så dessa människor du pratat med har tagit sina påståenden från luften? Från egen erfarenhet? Jo, det spelar roll. För det verkar som att du har baserat din uppfattning på de axplock som förstärker din bild av situationen, utan att se något annat. Och med det så kanske du även lyckas skrämma upp andra, som redan tycker att en operation är skitjobbigt.
Jag jobbar inte med smådjursmedicin, tack gode gud så valde jag bort det för det låter som en mardröm med den omänskliga servicen en del förväntar sig.
Jag har tidigare berättat att jag tagit del av studier, pratat med leverantörer av värmedynor, pratat med jurister som arbetar med djurrätt, med personer som arbetar inom yrket. Tycker du på allvar att jag ska skriva ut deras namn?!
Det skulle jag aldrig göra!!
Naturligtvis måste en sådan här händelse lyftas! Även om min hund var den enda som någonsin hade bränt sig så illa på en värmedyna hade jag lyft upp hennes historia.
Jag anser att jag har ett ansvar efter att ha bevittnat detta att lyfta, eller varna för att något sådant här kan hända!
Att jag på resans gång fått höra historier om att detta hänt fler gånger har gjort mig ännu mer övertygad om att det är jätteviktigt att prata om öppet!