Hanna Mattsson
Trådstartare
Då hon hade päls över skadan är det inte så konstigt att dom inte inledningsvis såg skadan. Men lukten/det gula sekretet borde absolut fått dom att undersöka henne närmre, ja.Jag har ingen aning om hur man bäst håller hundar varma under operation. MEN jag tycker att det är för jävligt rent ut sagt att de inte upptäckte detta innan de skickade hem hunden! Saker kan gå fel ja. Men när veterinär och djursjukskötare inte märker att hunden är brännskadad från nacke till svans och stinker bränt då tycker jag att de brister enormt! Ryggen är inte direkt en undanskymd del av hunden som är svår att se.
Veterinären som utförde operationen där hen tog bort all skadad hud efter brännskadan, gjorde klart för mig att hon har haft oerhört ont. Hade vi vetat tidigare hade vi kunnat hjälpa henne med smärtlindring. Hon gick runt i flera dagar med smärtan från kastreringen och smärtan från brännskadan samtidigt. Det är mycket för en liten kropphon fick givetvis smärtstillande som hon fått utskrivet efter kastreringen, så vi får hoppas att det dämpade ngt iaf