strawberrysylt
Trådstartare
Vart har ni köpt era brandsläckare? Spelar det någon roll vart man köper? Är alla lika bra? Jag googlade och de säljs ju på många ställen och med en del prisskillnad...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har förutsatt att de är likvärdiga. Annars skulle de nog inte få säljas?Vart har ni köpt era brandsläckare? Spelar det någon roll vart man köper? Är alla lika bra? Jag googlade och de säljs ju på många ställen och med en del prisskillnad...
Jag har förutsatt att de är likvärdiga. Annars skulle de nog inte få säljas?
GekåsVart har ni köpt era brandsläckare? Spelar det någon roll vart man köper? Är alla lika bra? Jag googlade och de säljs ju på många ställen och med en del prisskillnad...
Och väldigt roligt!Och när dom nu är så billiga. Öva. Tänd en brasa och offra en släckare. Det kan vara en livsviktig investering.
Jag har förutsatt att de är likvärdiga. Annars skulle de nog inte få säljas?
Jag vet inte, men fick den i julklapp av min bror som är utbildad brandman så förutsätter att den är bra
Man ska tydligen kolla till den minst en gång per år, att den håller trycker och gärna vända den upp och ned några gånger. Och byta ut med jämna mellanrum.
Eller en livsfarlig beroende på vad en har i sin släckare och var en släcker sagda brasa. Det är inte sällan ganska farliga flamskyddsmedel i dem.Och när dom nu är så billiga. Öva. Tänd en brasa och offra en släckare. Det kan vara en livsviktig investering.
Man kan inte ha för många släckare i min mening. Oavsett var du är i huset ska du ha nära till en brandsläckare om något händer, gärna också en brandfilt. I ett litet hus kan det räcka med en rejälare släckare per våningsplan, i ett större hus kan man behöva fler. På jobbet använder vi främst pulversläckare och kolsyra beroende på var det brinner. Är det en mindre, kontrollerad brand med låg risk för spridning och låg risk för den som släcker föredrar jag att ta kolsyresläckaren för att slippa städa mer än nödvändigt efter, pulver är ett helsike att sanera. Hemma har vi bara pulver.