Bråkiga grannar?

_FiA_

Trådstartare
Hur mycket ska man egentligen lägga sig i sina grannar när man bor i lägenhet? i 20 minuter nu har det varit ett bråk i längenheten ovanför mig, låter som det kastas grejer och en tjej gråter hysteriskt å skriker och jag hör "jävla helvete bla bla bla " kan inte urskilja orden riktigt. Och hör även en mansröst.

Är lite smått orolig att det är misshandel på gång, men det kan ju även vara bara ett vanligt bråk vad vet jag:crazy:
 
Sv: Bråkiga grannar?

Jag hade hellre ringt en gång för mycket än att låta bli att ringa medan någon kanske faktiskt blir misshandlad.
 
Sv: Bråkiga grannar?

Du kanske kan ringa polisen på 11414 och rådgöra med dem? Kanske är det en känd adress för dem där de vet att misshandel pågår?

Jag skulle nog ringa om det är på den nivån att grejer kastas och någon gråter hysteriskt, till skillnad mot enbart skrik och gräl.
 
Sv: Bråkiga grannar?

Jag skulle ringt. Har själv blivit utsatt för misshandel i ett tidigare förhållande,och jag hade blivit väldigt glad och tacksam om nån hade ringt polisen. Jag hade säkerligen fått upp ögonen snabbare då hur inte OK det faktist var,och hade kanske lämnat tidigare,istället för att fortsätta leva i en missär några år till.... (Btw så bor "min" misshandlare i samma stad som dig....)

Även om det inte är misshandel så är ju nån ledsen eftersom du hör gråt,och om polisen kommer och knackar på så kanske inte bråken blir lika vilda i fortsättningen eftersom det säkerligen blir lite pinsamt för "den som bråkar".
 
Senast ändrad:
Sv: Bråkiga grannar?

Jag var i en liknande situation i somras. Det finns en tråd om det här. Jag blev skogstokig, rusade ut och ställde mig och skrek utanför fönstret. Då slutade de. Sedan ringde jag polisen.

Nu har det varit lugnt sedan dess. Jag är inte ens säker på att mannen bor kvar. En väninna som arbetar inom rättsväsendet berättade nyligen för mig att i och med att jag ringde polisen så kommer de att ringa upp min granne (kvinnan) och prata med henne. Det kändes väldigt bra när jag fick reda på det, för då vet hon ju ännu mer att det faktiskt finns okända människor som bryr sig.

Ring!
 
Sv: Bråkiga grannar?

Ring!
jag har också bott i lägenhet och hört liknande bråk och jag har ofta tänkt efteråt: varför ringde jag inte?
 
Sv: Bråkiga grannar?

Ring!
jag har också bott i lägenhet och hört liknande bråk och jag har ofta tänkt efteråt: varför ringde jag inte?

På tal om det där "varför" så hörde jag och gubben ett jäkla liv i lägenheten brevid oss för några veckor sen,en jäkla duns/smällande,sen hysteriskt skrik,vi tänkte att antingen så ramlade gubben ihop och dog knall fall,eller så håller nån på att ha ihjäl nån. Vi höll på att dividera om vi skulle knacka på eller ringa polisen när det inte slutade,men bestämde att vi skulle ringa istället,OM nu nån skulle vara galen där inne. Precis när jag tar upp telefonen så kommer en granne(och vaktmästare) i full fart och rusar in där,då hade barnen (tonåring till nått år bara) ringt honom,för att minstingen hade ramlat ner för trappen och spräckt upp skallen så blodet hade pulserat ut,och föräldrarna var inte hemma. Ångrar att vi inte gick in på en gång,då hade dom inte behövt försöka hitta på numret i ren panik till våran vaktmästare,och vi hade kunnat hjälpa dom att ringa ambulans.
 
Senast ändrad:
Sv: Bråkiga grannar?

Ring! Själv hörde jag och en granne ett bråk i grannhuset(i en av en yttligt bekants andrahands uthyrda lägenhet) och vi gick dit och ringde på.
Det blev ett liv för att vi var"jehovas vittnen som inte hade med det att göra" Men i slutänden så lugnade de ner sig.
 
Sv: Bråkiga grannar?

Jag hade gått dit och bankat på dörren och talat om att nån jäkla ordning får det vara.

Det kan inte accepteras att nån för liv så man tror att det pågår mord.

Och så hade jag sagt att jag ringer polisen om det händer igen.

( Och om nån öppnar dörren så kan man ju ev se om det pågår misshandel eller dylikt och då finns det ju geswinnt ett VITTNE! Och skulle nån slå ner en för att man ringer på då finns det ju bevis att de i lägenheten inte bara bråkar med varandra, de ger sig på utom stående också....).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 686
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Vi bor i ett så kallat landshövdingehus från typ trettiotalet med i princip obefintlig isolering. Detta innebär att man i vissa rum hör...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 037
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 234
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp