Bra vän är kåt - aka snuskpoesitråden

Vaddå "också" jag har inte druckit något. Och nu har jag letat i tio minuter efter korkskruven, men så insåg jag att det var skruvkork så nu jäklar... *slår upp vinet*

OT, vad heter korkskruv på engelska? Jag får in screwdriver i huvudet, men är inte det skruvmejsel? Ja, jag är normalt sett ganska bra på engelska men nu.. SCREWdriver, SCREWdriver... Glugg!
3...2...1... Nu då? Också druckit vin ;)

Corkscrew!

Vaddå "också" jag har inte druckit något. Och nu har jag letat i tio minuter efter korkskruven, men så insåg jag att det var skruvkork så nu jäklar... *slår upp vinet*

OT, vad heter korkskruv på engelska? Jag får in screwdriver i huvudet, men är inte det skruvmejsel? Ja, jag är normalt sett ganska bra på engelska men nu.. SCREWdriver, SCREWdriver... Glugg!

Corkscrew! Men det är ju för amatörer! Alla riktigt kvinnor har ju en riktig man som slår av flaskhalsen med svärd! :love:

Lite tidigt på året kanske, men jag kommer alltid att tänka på Viktor Rydberg när jag sitter ensam i natten med jourtjänstgöring. Inte minst efter detta poesifrosseri.

Bukefalistens vän är kåt,
pojkvännen hånar och klagar.

Buke med versmått svarar på't,
kanske i flera dagar.

Månen vandrar sin tysta ban,
vännen är bra - men kåt som fan.

Vännen är kåt, den kraken
sitter där ensam med staken.

Lite tidigt på året kanske, men jag kommer alltid att tänka på Viktor Rydberg när jag sitter ensam i natten med jourtjänstgöring. Inte minst efter detta poesifrosseri.

kanske i flera dagar.

:rofl: :rofl:

kanske i flera dagar.

Alltså... Orginalet där är nog min absoluta favoritdikt någonsin... Alla kategorier :love: Men vettetusan om jag inte tyckte din är bättre! :rofl:

Lägger in ett bidrag av Boye också!

Ja visst gör det ont när vän är kåt
Varför är man inte tillräckligt våt?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i kökets vrå?
Pojkvännen var ju toppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och smsar?
Ja visst gör det ont när vän är kåt,
ont för kuk som växer
och det som stänger.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 774
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 767
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 335
Senast: Ragdoll
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka