bra trosor att rida i?

blondienancy

Trådstartare
Förra veckan hade jag ordentliga skavsår där troskanten hade suttit efter ridlektionen. Nu undrar jag hurdana trosor är bäst att rida i?
Vill inte göra om samma misstag (det har hänt tidigare) :crazy:

Sv: bra trosor att rida i?

Ridtrosor :idea: Finns på Hööks!

Bomull är ett måste, och inga hårda kanter. Hotpants är värdelöst eftersom det (på mig) åker upp i röven så f-bannat :rofl:

Fast det är rätt skumt, för de ridtrosor som finns på hööks är syntet båda två. Det borde ju bli lättare skav då, eller?

Boxer:love: Och jag tycker bäst om syntettrosorna för dom töjer inte ut sig som bomullstrosor brukar göra:p Och jag har aldrig fått problem med skav, även fast jag är ute och rider långritt på en studsig häst;)

Jag har aldrig fått skav (åtminstone inte än) och jag rider med "vanliga" trosor, alltså inte speciella ridtrosor. Jag kan även rida med hotpants, men givetvis utan hårda kanter ;)

Jag får inte skav av syntet... Jag tycker det blir VÄLDIGT varmt bara! :o

De bästa trosorna jag har att rida i köpte jag för 50 spänn på en butik i norrköping (tror fan butiken heter "klippet" eller nått sånt). Tänk "bridget jones dagbok" fast i vit bomullsspets :devil:

mina favvo trosor e boxer som ja hittat på Åh***s, de e såååå skøna o sitter kvar dær de ska va men nackdelen e att de ær i bomull o då tvættar man sønder dem rætt snabbt. Førdelen e ju faktiskt att man får 2 før 100:)

de som rider distans använder kalsonger..borde ju funka har inte testat då men...:idea:

det allra bästa är boxerkalsonger, om man ska fråga mig. får lätt skav och "knutor" i ljumskarna. men med kaslonger är detta ett minne blott. :)

brorsan har inte längre monopol på kalsongerna hemma. det jobbiga är bara att sära på vem som är vems när man har tvättat:p

Briefs i bomull anser jag vara bäst! Snygga är de med! :)

Ska inte vara någon kantresor på iaf...då skaver det direkt på mig och string går fetbort...usch!

skavsår där troskanten hade suttit efter ridlektionen. Nu undrar jag hurdana trosor är bäst att rida i?
QUOTE]

Jag följer regeln; ju fulare trosor desto bättre! Tänk mormorsmodell. Höga i midjan och löst sittande.

Boxer är det absolut sämsta, benen rullar upp sig till två korvar, som dels sätter som mellan skinkorna, och dels på ett onämnbart ställe...

Hanky panky!!! Bäst i ALLA kategorier :love:

Tycker Newbodys boxer är jättebra och jag har verkligen haft megaskav tidigare.......

Björn Borgs av modell "minishorts" är det skönaste man kan ha på sig i trosväg! :bump:

Måste ju säga stringtroser, har ridit i det i en massa år ALDRIG haft skavsår..

Jag gjorde misstaget att rida med string en gång, och jag säger bara...:S aldrig mer! Hela musen var blodig och fulla av sår. *aj aj*

Verkar som olika personer funkar med olika trosor/kallingar :P

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar