bra termosmugg sökes?

Asaklitt är toppen, har skurit till ett pvcrör i passande dimension som jag skruvat fast i traktorn, Övre skruven bara i den inre väggen, nedre skruven genom båda så muggen har ngt att stå på.

109068_0.jpg
Den här har jag med på resor i Bilen. Enda nackdelen är väl priset.. ca 250:- rymmer nästan 1/2 liter ;)

Jag har fått en sådan här och är supernöjd!

Den håller värmen jättebra, är det te i muggen får man passa sig för det är tokvarmt i början. Den läcker inte om den välter om den är stängd. Har haft den i flera år och den funkar lika bra efter massa omgångar i diskmaskinen.

Kan ju vara värt att nämna att jag aldrig går ut med pressdelen och då har det iaf inte läckt.

Asaklitt är toppen, har skurit till ett pvcrör i passande dimension som jag skruvat fast i traktorn, Övre skruven bara i den inre väggen, nedre skruven genom båda så muggen har ngt att stå på.

109068_0.jpg
Den här har jag med på resor i Bilen. Enda nackdelen är väl priset.. ca 250:- rymmer nästan 1/2 liter ;)

Den ser väldigt bred ut, får den plats i en mugghållare i bilen?

Denna t.ex.:
http://www.xn--ob-eka.se/hushallet/husgerad/matlador-termosar/termosmugg-3108323
Ser ju glassig ut, billig, men ingen aning hur länge den håller.

Krav att det ska fungera att hantera medan jag kör bil.

Någon som har erfarenhet av någon av de ovan?

Jag har den billiga varianten. Funkar fint när jag vill ha med mig en kopp kaffe i bilen men håller ju inte kaffet varmt lika länge som en riktig termos. Hyffsat lätt att öppna med en hand och för mig och min behov fungerar den bra.
Minus dock för att jag inte kan diska den i maskin (det kommer in vatten mellan stål- och plastskicktet) och för att jag inte kan ha den i väskan (men det kanske är svårt med vilken termosmugg som helst).
Så beroende på hur länge det dröjer mellan avfärd och frukost kan jag absolut tänka mig att den billigare "duger".

Den håller värmen jättebra, är det te i muggen får man passa sig för det är tokvarmt i början. Den läcker inte om den välter om den är stängd. Har haft den i flera år och den funkar lika bra efter massa omgångar i diskmaskinen.

Kan ju vara värt att nämna att jag aldrig går ut med pressdelen och då har det iaf inte läckt.
Vad är plutten som sticker upp i mitten för något? :)

Jag har den billiga varianten. Funkar fint när jag vill ha med mig en kopp kaffe i bilen men håller ju inte kaffet varmt lika länge som en riktig termos. Hyffsat lätt att öppna med en hand och för mig och min behov fungerar den bra.
Minus dock för att jag inte kan diska den i maskin (det kommer in vatten mellan stål- och plastskicktet) och för att jag inte kan ha den i väskan (men det kanske är svårt med vilken termosmugg som helst).
Så beroende på hur länge det dröjer mellan avfärd och frukost kan jag absolut tänka mig att den billigare "duger".
Äger ingen diskmaskin, så det kvittar hur det fungerar :) Hur länge ca håller den varmt? Det är ju det som är funderingen, hur många olika ändamål man vill att den ska passa för... Men bra att veta att den billiga fungerar som till bilen. Är det stål innerst och plast ytterst?

Jag köpte en Primus på Jula till maken. De hade (åtminstone när jag köpte vår) bara den mindre storleken. Maken är helt nöjd med den, bra att dricka ur och håller värmen så länge som han behöver det.

Äger ingen diskmaskin, så det kvittar hur det fungerar :) Hur länge ca håller den varmt? Det är ju det som är funderingen, hur många olika ändamål man vill att den ska passa för... Men bra att veta att den billiga fungerar som till bilen. Är det stål innerst och plast ytterst?

Har druckit kaffet någon timme efter att jag hällt upp det och då är det i alla fall helt okej, men sen börjar det bli ljummet. Men vanligtvis så dricker jag det på väg någonstans och då dricker jag det på runt halvtimmen.
Ja, nån stål innerst och plast ytterst.

Jag ljög i mitt första inlägg, det är den här jag har, inte den som verkar vara i plast. Annars är den exakt likadan. Såg inte ordentligt på mobilen...

Jag har en Primustermosmugg, och jag är SÅ HÄR nöjd med den :D!
1526731_10152682315087582_4937312812642679200_n.jpg

Förutom att vara snygg och rosa (mycket viktigt ;) ) så rymmer den lagom mycket kaffe och håller det varmt lagom länge för att hinna bli uppdrucket :up:

Jag har en sån här
Älskar den! Den passar i alla bilar (inte för bred o utan öra), den är skön att dricka ur - som en vanlig mugg. Locket öppnas av kaffet när du välter muggen mot munnen - det kan ju ses som ett minus men inte om man ska ha den som Ts beskriver (inte för mig iaf, jag gillar det)

mugg1.jpg

Den här muggen från Contigo verkar suverän. Dricköppningen är låsbar för att ta bort spillrisken, och när man låst upp för att dricka trycker man på en knapp med pekfingret (autoseal) för att dricka. Också för att minska spillrisk. Ska hålla värme och kyla bra. Har inte provat än, maken köpte den här om dagen. Finns på XXL för 199, om du har det i närheten.

http://www.enklareliv.se/contigo-to-go.html

Skriver under på denna! Jag har haft många thermomuggar och kommer inte byta nu efter att jag provat denna. Har köpt sånna här till hela min familj och alla är lika nöjda.

Man kan även hitta dem på ICA! :)

Hur länge är det ungefär? Pris?
Han dricker sitt morgonkaffe i bilen på väg till jobbet, han har 1½ timmes resväg. Vet faktiskt inte hur länge den håller värmen, men tillräckligt.
Minns inte vad den kostar, kolla Julas webplats.

Har två stycken Primus-muggar, båda i de större varianterna. Den ena är stål och håller värmen väldigt länge, inte att rekommendera om man planerar att dricka kaffet inom snar framtid. Den andra är i plast och funkar perfekt om man ska dricka kaffe inom ett par timmar. Båda är greppvänliga och håller tätt när de är stängda. Kommer inte ihåg priser då det är 1 och 3 år sedan de köptes.

Jag har också den! Har inte heller testat att knata om kring med presslocket, men är nöjd! Men min är ny så skönt att höra att den funkar i flera år!

Liknande trådar

Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 219
Senast: Caoimhe
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 579
Senast: amsway
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 158
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 435
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar