Bra skor till idrotten

Mirre

Trådstartare
Ska köpa nya skor till sonen, både vinter/höstskor och gympaskor till skolan.
Tycker inte jag hittar några bra gympaskor dock.
Vad har era barn?

*snurrar runt i skodjungeln*

Hur vattentåliga tror ni dessa är?
hmprod

Innegympa skor brukar jag gå in i närmsta sportbutik och be dem ta fram några vettiga alternativ.
Ute vinter skor så har jag kört på Viking goretex och Ecco goretex, bra kvalitet som håller. Dottern som nu är stor och har egna åsikter fick köpa något liknande skon på bilden ovanför och den höll halva säsongen och hon var blöt nästan på en gång... Så i år blir det rejälare skor åt henne.

Vi har de skorna du har på bilden. De är bra, funkar i fuktig sand och gräs, på skolgården mm. Inte i vattenpölar såklart men de är prisvärda. Har även haft H&Ms ofodrade höga gympaskor och tycker de håller bra.
Innegympaskor brukar jag hitta på Coop för 99kr, håller lagom länge tills barnet växt ur dem. Jag vägrar köpa dojjor för flera hundra till någon som kommer använda dem ett par månader.

När det gäller vinterskor däremot är det ju viktigt att foten är varm så för att komplettera allvädersstöveln har vi oftast ett par märkesskor, typ Ecco, Viking eller kavat. Vintrarna här nere blir ju inte vansinnigt kalla så ofta räcker allvädersstöveln långt.

Liknande trådar

Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: lil-sis
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 358
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 878
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 822
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar