Bra presenter?

Sv: Bra presenter?

OK, tack! (Bra att Buke finns att fråga, vill ju inte råka ge något helt korkat...)

hemlagad mat var helt suveränt att få. Så smidigt att plocka fram ur frysen, för att laga mat själv finns inte tid till i början...

Mat är faktiskt inte dumt alls. Som nyförlöst (eller var det bara jag?) tillbringade jag typ tre veckor i sängen med snuttande bäbis.

Laga mat är ju ungefär det sista man vill göra med liten bebbe i hemmet. Får vara glad om man hinner äta.

Du kanske kan ge mamman en heldag någonstans?

Att du ger bort ett presentkort och erbjuder dig sj att vara barnvakt?

Menar givetvis inte nu i början då.

Var bara en tanke, men gungstol som en annan skrev, en vibrerande, gungande babysitter hade varit bra. Våran från Fisher Price älskade vi. Finns ju massor med folk som säljer begagnade i bra skick om man inte vill betala fullt (dyrt) pris.

Jag gav bort mat :D Åkte till dem när de precis fått dottern och gjorde matlådor och frös in. just de är pedanter, så städa osv skulle jag aldrig få för mig, men laga mat hatar de båda, så då blev det det. MYCKET uppskattat :)

Blöjor går alltid åt, har faktiskt önskat mig det istället för kläder från en del vänner (som jag inte har samma klädsmak som :D:angel:)

Du kanske kan ge mamman en heldag någonstans?
Att du ger bort ett presentkort och erbjuder dig sj att vara barnvakt?
Menar givetvis inte nu i början då.

bra tanke men - valdigt manga mammor kan/vill inte lamna sina barn ibland pa VALDIGT lange! Jag har t.ex. en nara vaninna som forst nu kanner sig redo att vara borta hemifran en hel dag. Hennes barn ar 5 och 3.....

Jag brukar alltid kopa nagot till bebisen for "nu", t.ex. en nalle eller nagot kladesplagg, nagot for senare t.ex. en hoppgunga eller vad de heter (bouncer pa engelska, en san dar man faster i dorroppningen), och sa nagot till mamman t.ex. en lyxig bodylotion fran Biotherm eller Clinique. Eller ett fint nagellack eller ngt liknande.
Har alltid varit mkt uppskattat!

Men mat ar ju en urbra ide, jag haller med Pmm - om det nu blir fler ganger for mig sa ska jag definitivt onska mig hembakade bullar, hemlagad mat osv!!!

Man kanske kan ta med sig bebis?
På restaurang eller liknande.

Förstår att mammor inte vill lämna sina barn, det vill inte jag heller men ibland måste jag ha egentid några timmar. Även fastän jag saknar min son varje sekund så är det skönt att få rå om sig själv lite.

Men hemlagad mat som Pmm skrev är ju en kanonbra idé. Man hinner eller orkar inte laga mat med en nyfödd och hemlagat är ju så mycket godare än färdiglagad mat.

Visserligen i 30 årspresent men jag fyllde två veckor efter Frida föddes så presenten gavs med tanke på att jag precis blivit mamma.

Så gav min syster mig en en timmes spabehandling, jag fick en aromamassage :) Min snälla syster hade bokat in en tid lite längre fram (tror frida var 1,5 månad drygt när jag fick massagen). Jag fick lappen med den bokade tiden med orden: Jag bokade en tid så du verkligen kommer iväg, du får boka om den ifall den inte passar.

Sååå skönt att komma iväg hemifrån och bara tänka på sig själv (jag hade inte ens telefonen på under den timmen).

*kl*

Jag har en nära barndomsvän som är beräknad föda sitt första barn om 4 veckor och jag har likväl klurat på en bra present, ett grattis till bebisen liksom. Hon betyder så mycket för mig, min vän.

Jag lutar mest åt ett fotoalbum faktiskt.
Min vän älskar att fota och fick en fin systemkamera av sin sambo för nåt år sen, men jag tror sällan hon printar ut foton. Med ett eget fotoalbum till bebis kan hon ju printa ut de foton på bebis som blir bäst och liksom följa bebis uppväxt (eller iaf första år :angel:) i fotoalbumet.

Vad tror ni andra om det? :laugh:

*kl*

Till er som föreslagit mat - hur mkt mat vill man ha? :) Det är en kul present också eftersom det är roligt att laga åt andra, så det förslaget tackar jag för!

Bärsjal har jag funderat på om det ska bli present när bebisen är född, dock känns det lite som någonting som många kan komma på att ge? Eller man kanske behöver flera olika sjalar? *totalnovis*

Man kan aldrig få för många sjalar! :D Det är färstås inte alla barn eller föräldrar som trivs med bärsjal, men jag hade dött (troligen bokstavligen) utan mina sjalar till de två yngsta barnen. De sov som små grisar i dem och jag hade armarna fria att göra annat än att hålla barn. Dessutom ville de amma hela tiden och det var rätt påfrestande utan sjal. Jag kunde också amma offentligt i ett "amningsfientligt" land utan att någon märkte det. Mycket bra! Skönt bärverktyg, men många tycker det känns krångligt och flummigt. Själv lärde jag mig en ganska komplicerad knytning på ca 10 försök och efter det gick det fortare att ta på sig sjal och barn än en bärsele.

Jag vet bara vad jag absolut inte vill ge bort, Mjukisdjur. Det har vi fått i massor och de ligger bara och samlar damm.

Men kläder är alltid välkommet, men gärna lite större storlekar typ 62-68. För de flesta ger så smått i början.

Annars är presentkort på fotmassage, med tillhörande barnpassning, väldigt trevligt.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Malin_L
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: gulakatten
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar