Bra övningar

M

Moej

Vad finns det för roliga, bra övningar man kan köra i dressyren när man inte är så avancerad ännu? De får gärna vara roliga och stimulerande för hästen också :)

Sv: Bra övningar

en övning som får fart på hästen och får den att vilja göra en övning är att rida kortsidan normalt i trav, göra skänkelvikning, öppna eller sluta på lågsidan och när hästen går bra eller när du själv känner för det så fatta galopp och vänd över hela ridbanan i en båge och tillbaka till samma kortsida..
då blir hästen pigg för att den vet att den får galoppera och får då ett bättre steg i själva övningen.. sedan kan du variera när du fattar galopp, efter 5 meter, 20 meter eller rida hela långsidan innan du fattar galopp, då tränar du på att hålla kvar hästen och samla energin..

sedan kan du konstruera egna dressyrprogram som innehåller de skolor ni kan. lite olika ridvägar, skänkelvikningar, bakdelsvändningar. bara ett enkelt program.. och sean kan du lätt köra det programmet 5-6 ggr på ett pass utan att hästen tröttnar eller lär sig det i huvudet.. :)

lycka till!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 516
Senast: Fiorano
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 985
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar